Posts made by Joseph Rézeau

Picture of Core developers Picture of Plugin developers Picture of Testers Picture of Translators
Hi Ahmad,
If you are still interested in help with your post, please attach an export of your question to your reply as requested.
Joseph
Picture of Core developers Picture of Plugin developers Picture of Testers Picture of Translators

I can't see any core or contributed question type which would answer your requirements. This might need creating a new question type. Anyway, as I often say, a real-world example of the question (and answers) you want to achieve would greatly help us understand your problem and maybe provide a solution.

By "real-world" I mean: provide (in English, of course) the question text and the full list of possible student answers, together with a possible score for each of them.

Average of ratings: Useful (1)
Picture of Développeurs Picture of Développeurs de plugins Picture of Testeurs Picture of Traducteurs
Donc si je comprends bien vous tentez d'installer Moodle sur un ordinateur local ?
Quel machine : PC, Mac, Quel système : Linux, Windows, etc.
Quelle version de PHP sur votre machine ?
Lancer phpinfo.php pour vérifier si la dll sodium est présente. Comme je l'ai dit, elle existe sur mon localhost avec un PHP Version 7.4.8.
Quelle version de Moodle tentez-vous d'installer?
Picture of Développeurs Picture of Développeurs de plugins Picture of Testeurs Picture of Traducteurs
Sur une installation PHP "normale" cette extension est installée d'office. Par exemple sur mon php localhost c'est ici : c:\xampp\php\ext\php_sodium.dll
et sur mon php en ligne (chez GANDI) dans phpinfo.php j'ai ceci:
Peut-être que ton installation php n'est pas correcte ? En tout cas c'est un problème d'installation php, pas un problème Moodle. Tu ne dis pas quel est ton hébergeur.