Posts made by Joseph Rézeau

Picture of Développeurs Picture of Développeurs de plugins Picture of Moodleurs particulièrement utiles Picture of Testeurs Picture of Traducteurs

@Bruno,

Ta première idée d'utiliser le caractère d'échappement \~ était une bonne idée, mais malheureusement pas prévue par le type de question Cloze.

Sinon, j'ai trouvé une solution (un peu bancale). Cloze SHORTANSWER reconnait bien un tilde (mais tout seul) comme réponse correcte, mais pas un tilde accompagné d'autres caractères ! Je vais continuer mes recherches...

Les caractères entre parenthèses au début de chaque sous-question indiquent la réponse attendue. Les sous-questions 1 à 3 marchent comme attendu, mais pas la 4 ni la 5.

Picture of Core developers Picture of Particularly helpful Moodlers Picture of Plugin developers Picture of Testers Picture of Translators

@Dominique,

You wrote "You might also be interested in the "Grid - Likert rating scale" question, which is similar in type and can be found at https://dynamiccourseware.org/course/view.php?id=89&section=27➚ (documentation and code will be provided later)."

I've checked your "Grid - Likert rating scale" question and I don't quite see how it can be useful in the context of a scored Moodle quiz activity. That kind of question is obviously more related to a Survey type of activity (such as e.g. the Questionnaire activity plugin) than to an activity which is scored. Maybe you only meant it to be a proof of concept (and got carried away...)?

Average of ratings: Useful (1)