Discussions started by Joseph Rézeau

Picture of Core developers Picture of Particularly helpful Moodlers Picture of Plugin developers Picture of Testers Picture of Translators

Hi there!

To answer a new feature request for my RSA question type I need to add in my edit form a numerical element, but can't find it in the API.

I also need the input number in that field to be greater than 0 AND not greater than the number of answers created for the RSA question. But I guess that can be dealt with in the form validation.

Thanks for pointers...

Average of ratings: -
Picture of Core developers Picture of Particularly helpful Moodlers Picture of Plugin developers Picture of Testers Picture of Translators

I'm looking for a Wordpress-like "Media Library" feature for my Moodle test site. For those of you who don't use WordPress, here is a brief description of its media library.

One of the most useful features of WordPress is its media library. You can simply drag and drop your images, videos, and audio files (individually or in batches) into the media library (organized into categories and sub-categories). Then it's easy to view these media, and have immediate access to their URL for use in WP or elsewhere...

Despite my research I have not been able to find such an easy to use media library in Moodle (nor in the plugins).

I look forward to your suggestions. 😃

I asked for this on the French-speaking forum but did not get useful answers.

PS.- I am not looking for a "gallery" plugin, but a media library.

Picture of Développeurs Picture of Développeurs de plugins Picture of Moodleurs particulièrement utiles Picture of Testeurs Picture of Traducteurs
Je suis à la recherche d'une fonctionnalité "Médiathèque" semblable à celle de Wordpress pour mon site de test Moodle. Pour ceux qui n'utilisent pas WordPress, voici une description sommaire de sa médiathèque.

Une des caractéristiques les plus utiles de WordPress est sa médiathèque. Vous pouvez simplement faire glisser vos images, vidéos et fichiers audio (individuellement ou par lots) et les déposer dans la bibliothèque de médias (classés dans des catégories et sous-catégories). Ensuite il est facile de visionner ces médias, et d'avoir immédiatement accès à leur URL pour une utilisation dans WP ou ailleurs...

Malgré mes recherches je n'ai pas réussi à trouver une médiathèque aussi simple d'utilisation dans Moodle (ni dans les plugins).

J'attends vos suggestions. 😃
Picture of Développeurs Picture of Développeurs de plugins Picture of Moodleurs particulièrement utiles Picture of Testeurs Picture of Traducteurs

Sur ma plateforme Moodle de tests je voudrais que chaque activité proposée puisse être suivie d'un bloc ou activité permettant à l'étudiant qui vient de faire l'activité de poster ses commentaires.

L'accès à ce bloc ou activité serait conditionné à l'achèvement de l'activité proposée.

Je pensais utiliser le bloc "Comments", mais je ne veux pas que les commentaires soient lus par tout le monde, uniquement par l'enseignant.

Evidemment, je pourrais utiliser le module Feedback ou Questionnaire, mais ce serait vraiment utiliser un marteau-pilon pour écraser une mouche. Je veux quelque chose de beaucoup plus simple (comme "Comments"), juste une fenêtre pour saisir du texte simple.

Des suggestions ? Merci... et bonne baignade à ceux qui sont à la plage.

Hello! I'm referring to this (locked) discussion: H5P activity embedded - grading system not working.

In Moodle 4.0 and using H5P core from the Content Bank, it's strange that H5P activities embedded inside a page or other resource still do not get graded as expected.

However, the rather convoluted method explained in the bug tracker does work. See Testing scenario 3: Embed code from a stealth H5P activity at MDL-69174. Which is better than nothing!