el moodle.... per on es puja a xtec????

el moodle.... per on es puja a xtec????

per Pablo Valenciano -
Nombre de respostes: 8
Es fa des de l'usuari?????
o des d'el phantom???
Es que hop pregunto perque ja ho he intentat de totes les maneres i no hoi aconsegueixo.
Gràcies per endavanhtat per totes les vostres col.laboracions

En resposta a Pablo Valenciano

Re: el moodle.... per on es puja a xtec????

per Jordi Fontich Vicens -
Hola Pablo,
el teu problema no queda gens clar. Quina és la pregunta?

Intueixo que tens la intenció de posar en funcionament un entorn Moodle al teu espai al phobos. Si és això el que intentes fer, fes un cop d'ull al mòdul 2 del curs D136 - eLearning amb Moodle:
http://fon.gs/td136

En resposta a Jordi Fontich Vicens

Re: el moodle.... per on es puja a xtec????

per Lluïsa Cano -

He mirat la teva pàgina ...per primer cop i el curs.

Que ens passa a la gent que no som de la xarxa educativa?.

Per eixemple, jo sóc d'una entitat associativa i vull crear un curs pels meus associats... com ho fai?

En resposta a Lluïsa Cano

Re: el moodle.... per on es puja a xtec????

per Miquel Escarrà -
Lluïsa,

Aquest fòrum és per a usuaris del Moodle en general.

Però sembla que la majoria d'usuaris encarrila el seu moodle als servidors de la xarxa educativa.

Necessites:
a) una zona d'un servidor amb servei php més aviat complet i amb possibilitat d'utilitzar com a mínim una base de dades (PostgreSQL / MySQL sobretot, encara que amb altres també et funcionarà)

b) preparar-hi els fitxers del moodle

c) començar a preparar-hi cursos i penjar-hi materials.

Que jo sàpiga els llocs xtec només són per a usuaris associats directament amb el Departament d'Educació. En el teu cas, probablement podries recórrer a algun servidor per a entitats, que n'hi deu haver algun, no?

I trobaràs indicacions sobre tots aquests processos a les pàgines de documentació del Moodle.

Miquel
En resposta a Pablo Valenciano

Re: el moodle.... per on es puja a xtec????

per Toni Antúnez -
Hola a tota la comunitat.

He fet uns apunts per el meus alumnes de Moodle de com penjar Moodle a XTEC per a versions 1.6 o superiors. En principi amb aquests apunts la majoria han aconseguit pujar el seu Moodle sense problemes.

Aquest document en concret s'ha fet per a una versió 1.6 però és extensible per a 1.7 i 1.8 (suposo que la 1.9 també). Possiblement en altres versions canviarà l'ordre de les finestres explicatives, però en definitiva el procediment serà quasi igual.

El document explica

1. Com penjar Moodle amb Filezilla (Pas a pas)
2. Quines dades posar en les finestres de configuació (sempre que penjem moodle a phobos)
3. Que fem amb el tema dels idiomes (pujada del idioma a Moodle de forma manual)
4. Configuració pel tema idiomes de Moodle.

Si m'oblidés qualsevol cosa farem la correcció del document, aprofitant les vostres intervencions....

No cal dir que teniu permís per fer difusió del document que es troba en pdf.
Toni Antúnez


Per Baixar el document Clica aki: Document

Pdta: El usuari (totalment fictici) emprat a les imatges és pgotera amb contrasenya abcd1234
En resposta a Toni Antúnez

Re: el moodle.... per on es puja a xtec????

per Muntsa Estrada -
Gràcies Toni (pepegotera, no hi ha res com una mica de sentit de l'humor; estava del tot atabalada i el teu usuari m'ha fet tret un somriure). Us ho recomano a tothom!!!
En resposta a Muntsa Estrada

Re: el moodle.... per on es puja a xtec????

per Toni Antúnez -

M'alegro que sigui útil.

Pdata: Pepe Gotera (pgotera) es el millor usuari que tinc, ja que serveix per a tot, tot i que tinc més usuaris, com: Filemón Pi (2pelos) i Mortadelo (els meus millors alumnes.

Una salutació a tots

Toni

En resposta a Toni Antúnez

Re: el moodle.... per on es puja a xtec????

per Lluïsa Cano -

Noi, no entenc, perquè és tan fàcil en local i tan difícil en un servidor virtual!.

A mi això de la informàtica em costa una mica, sóc analfabetillasorprès m'he guardat el manual que has enviat, perquè crec que és molt i molt útil, va pas per pas i encara que jo estic al principi dels prinicipis ara ja entenc que en local no fem res!! Hem de publicar el curs.

El problema és que la gent que està a la xarxa txec ho teniu més fàcil, perquè el departament us deixa un espai que crec entendre que es diu PHOBOS?

En resposta a Lluïsa Cano

Re: el moodle.... per on es puja a xtec????

per Josep M -
Hola Lluïsa,

doncs si la gent de la xtec, pot demanar un espai a un servidor anomenat phobos, i a partir d'aquí ens podem montar el nostre, espai.

Però si no tens un servidor per les associacions, o potser millor, ja un modle montat on pots penjar el teu curs, sempre pots cercar alguna cosa de pagament.

inicialment no cal gran cosa, nomes una mica d'espai, i un servidor que et deixi crear una base de dades i que tingui el php montat. Per exemple 1and1, té una oferta que un domini i un miniespai d'aquest tipus, per encara no 24 € a l'any, tot i que segur que si creixes, hauras de buscar un paquet més gran que puja algo més del doble.

Despres ja és una qüestió de paciència.

Josep M