DOOR Repository "materiale magazijn" en MOODLE

DOOR Repository "materiale magazijn" en MOODLE

door Hans B0s -
Aantal antwoorden: 4

Hi,

Ik kwam DOOR tegen als mogelijke oplossing om een zogenaamd Repository te maken voor opdrachten e.d.

Oftwel een mogelijke oplossing om een "materialen magazijn" te realiseren in Moodle. Misschien dat DOOR een mogelijkheid bied om Moodle beter in een BGL/CGO omgeving in te zetten.

Mijn vraag: Wie heeft hier ervaring mee.
En hoe installeer ik dit.

En wel op Windows2003 IIS6 PHP5.x MySQL 5.x, Moodle 1.8.2.

De readme file die meegeleverd is kom ik niet uit.......
Is de nederlandse vertaling ook beschikbaar.

Hans.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans B0s

Re: DOOR Repository "materiale magazijn" en MOODLE

door Christian Bokhove -

Ik heb hem staan op http://www.stmichaelcollege.nl/door en geïntegreerd met moodle. Is al een tijdje geleden, ik zou specifieke vragen moeten kijken om er wat meer over te kunnen zeggen. Zover ik weet was het vrij recht toe recht aan, behalve bij Moodle:

"    - To be able to use the plugins you need the CURL library (enable it and recompile php) "

Via de commandline moest ik PHP opnieuw compileren. Dat was niet triviaal.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans B0s

Re: DOOR Repository "materiale magazijn" en MOODLE

door Christian Bokhove -

Ik heb hem staan op http://www.stmichaelcollege.nl/door en geïntegreerd met moodle. Is al een tijdje geleden, ik zou specifieke vragen moeten kijken om er wat meer over te kunnen zeggen. Zover ik weet was het vrij recht toe recht aan, behalve bij Moodle:

"    - To be able to use the plugins you need the CURL library (enable it and recompile php) "

Via de commandline moest ik PHP opnieuw compileren. Dat was niet triviaal.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Christian Bokhove

Re: DOOR Repository "materiale magazijn" en MOODLE

door Ger Tielemans -

We hebben er naar gekeken maar hebben het weer losgelaten omdat:

  1. Je alleen maar bestanden kunt uploaden en downloaden en wij liver zouden linken naar het archief (wie past dit aan?)
  2. De plugin vanuit Moodle lastig werkt als je het vergleijkt met andere plugins naar externe websites.
  3. Het niet aansluit bij de Nederlandse afspraak Edustandandaard

Op zich was ik wel enthousiast dat je hier mateiaal met metadata kan opslaan.

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Christian Bokhove

Re: DOOR Repository "materiale magazijn" en MOODLE

door Jaap Bosman -
ik kom er niet achter hoe curl te instaleren. er zou ergens een php/php.ini moeten zijn waar ik een ; moet weghalen Maar waar die php/php.ini gevonden kan worden is me niet duidelijk.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -