Puljemidler til udvikling af e-læringsuniverser for børn og unge

Puljemidler til udvikling af e-læringsuniverser for børn og unge

ved Jens Gammelgaard -
Antal besvarelser: 1
Billede af Translators
'Der ydes støtte til etableringen af e-læringsuniverser i naturvidenskabelige emner og/eller fremmedsprog. Målgruppen er børn og unge, og universerne skal tage udgangspunkt i målgruppens medievaner og være rettet mod uformel læring i fritiden.

Videnskabsministeriet ser et stort pædagogisk potentiale i kombinationen af e-læring og børn og unges brug af informations- og kommunikationsteknologi.'

Kilde: itst.dk
I svar til Jens Gammelgaard

Re: Puljemidler til udvikling af e-læringsuniverser for børn og unge

ved Nicolai Winther-Nielsen -

I disse dage går jeg rundt og ærgrer mig over, at IT og Telestyrelsens fokus er så snævert afgrænset til naturfag og fremmedsprog. Hvor er det altså synd, at man ikke har inddraget andre de børneuniverser, hvor børn er i gang med at lære. Mange børn kunne motiveres for læring via fritidsaktiviteter. Der foregår også en kollosal omfattende læring i kirkelig regi, hvor det altid er svært af finde midler, men alle drømme af den art må vi jo bare pænt vinke farvel til, fordi ansøgningsfeltet er så småt.

Jeg synes stadig, at det er rigtig synd, hvis vi slet ikke får startet MoDUL-samarbejdet op under Børn og Unge puljen, og derfor vil jeg gerne opfordre alle til at tænke konstruktivt med på ansøgningsmulighederne.

Og så en anden ting: er det virkelig helt umuligt at dansk kan opfattes som et fremmedsprog for udlændinge og asylansøgere? Hvis det var muligt at sparke et projekt ind kunne jer fra sprogskolerne jo arbejde sammen om nogle basis ting til Moodle kuser for børn og unge, der intet kan om dansk!

Hvis det skal nås til 20 november, er det jo bare om at komme i gang!

/Nicolai