Hi ha algun sistema d'actualització a prova de tontos?

Re: Hi ha algun sistema d'actualització a prova de tontos?

per Josep Ramon -
Nombre de respostes: 0
Hola Alejandro,

he tramés aquest missatge al teu correu particular, però després he pensat que potser li pot ser útil a algú més i les he desat aquí.

enganxo aquí les neves notes:
*******************************************************************************
Notes del procés. Pas de Moodle 1.6 a 1.8

*Els cursos, a la versió 1.6 s'han de copiar per separat.
*La pàgina d'inici s'ha de copiar per separat.
*He entrat a un curs.
*He fet Administració -> Reiniciar per eliminar els alumnes del curs passat. (El botó reiniciar no existeix a la versió 1.5)
*He fet Administració Backup -> Sembla que en fer la còpia també copia els alumnes.
*Torno a fer Administració -> backup copiant els cursos sense els alumnes i llavors diu que no es desen els qüestionaris (recordo que ja em va passa el curs passat).
-El millor és exportar els qüestionaris per si de cas, abans de continuar.
*Estic fent una còpia de la carpeta Moodledata. Aprox 150 Mb (ha fallat)
*Estic fent una còpia de la carpeta Moodledata
-Com que no ens interessen les dades dels usuaris després caldrà esborrar-les. O deixar la carpeta moodledata buida i recuperar els cursos. El plantejament és diferent ara que a mig curs.
.....
Continuo esperant a que es copiin les dades... (Continuarà)
....
*Ja tinc còpia del directori moodledata al meu ordinador local (ha fallat com sis vegades).
*Ja tinc còpia de seguretat de tots els cursos. He fet còpia un a un i de la pantalla inicial.
*M'he descarregat la darrera versió de moodle des de moodle.org
*He descomprimit el moodle baixat.
*Esborro el directori moodle del servidor (perquè no ni caben el moodle nou i l'antic). També podia haver traslladat el moodle a l'ordinador local, però estic segur que el moodle nou funcionarà bé
*Copio el moodle nou al servidor.
....
*A la tercera còpia sembla que ho té tot.
* Executo el programa d'instal·lació.
*Detecta malament el nom de la pàgina canvio el número de IP per phobos.xtec.net
*Fico les dades del servidor MySQL:
localhost
jplanas
jplanas
(contrasenya)
*Em diu que no pop baixar el paquet d'idioma. Em vaig baixar el fitxer ca_utf8 (cal copiar-lo a la carpeta /moodle/lang)
*Em baixo el config.php i el pujo a la carpeta moodle per FTP.
* Actualitza les bases de dades.
*Em demana configurar les noves opcions.
*Demana registrar.
* Ja està: sembla que té tots els cursos i els usuaris d'abans.

Ara toca verificar que tot funciona.

Bé, sembla que no hi ha hagut sort. Quan entro en mode d'edició es perden els bocs de la dreta. Caldrà fer una notificació al fòrum de Moodle.
Ara potser caldrà fer una instal·lació neta. (esborrant les dades de la base de dades) i esborrant moodledata. Però abans de res a esperar que diuen els del fòrum.
Consultats els fòrums he trobat la solució: cal eliminar el mòdul JClic.
Sembla que és un problema de la versió 1.8

Calia haver copiat la carpeta de llenguatge ca-utf8 a /moodle/lang ja que em sortien els missatges del bloc d'administració en anglès. Ara ja surten bé.
He canviat el logo del tema.