En ny Moodle sender ikke emails ud?

En ny Moodle sender ikke emails ud?

ved Nicolai Winther-Nielsen -
Antal besvarelser: 4

Jeg hjælper lige nu min kone igang med en ret ny Moodle. Hendes firma har sat den op, og hun har en ganske fin materiale samling lagt ud.

Desværre virker email besked ikke. Jeg kigger mig omkring som administrator og kan ikke lige finde en løsning. Jeg er desuden aktiveret som en deltager og der kommer bare ikke nogen test- mails ud. Dybt underligt.

Hun har tilmeldt folk på den sikre måde:

Choose an authentication method Email-based authenticationManual accounts onlyNo authenticationPAM (Pluggable Authentication Modules)ShibbolethUse a CAS server (SSO)Use a FirstClass serverUse a POP3 serverUse a RADIUS serverUse an IMAP serverUse an LDAP serverUse an NNTP serverUse an external database

Manual accounts only

This method removes any way for users to create their own accounts. All accounts must be manually created by the admin user.

Der er jo nok en nem løsning, men jeg kan bare ikke se den... Nogen gode råd.

Det er udenlandske partnere som gerne skal vindes for the good Moodle cause, så det skal jo fungere godt og upåklageligt. Jeg håber vi finder en løsning.

Nicolai

I svar til Nicolai Winther-Nielsen

Re: En ny Moodle sender ikke emails ud?

ved Dorte Nielsen -

Kære Nicolai,

Så er det nu, vi gerne vil høre svaret på følgende spørgsmål:

Hvilken version af Moodle har din hustru? Bare så vi kan undgå dén mixed

Mvh

Dorte

I svar til Dorte Nielsen

Re: En ny Moodle sender ikke emails ud?

ved Nicolai Winther-Nielsen -

She Who Must be Obeyed var virkelig desperat - I kender den der med, at forskning altid skal være afsluttet i går før frokost. wink

Nå, men samtidig med mit nødopkald benyttede jeg mig at min kontakt til Jens G, der så sendte følgende:

Moodleadmin og Moodle 1.81+ skal sikre sig, at cronen bliver aktiveret med passende mellemrum (ligger i admin/cron.php) Ellers også sikre sig, at brugernes konti for autorisering er den samme som platformens (dvs. begge steder sandsynligvis emailbasseret).

Det resulterede i at hun selv fik bæstet til at komme med en meddelelse om at cronen ikke var aktiveret i 24 timer, og den aktiverede hun så. Og så væltede det ellers ud med mail.

Jeg har stadig ikke forstået tricket, men jeg glæder mig til en seriøs snak om det ved aftenkaffen - det er bare så godt at have noget at hygge sig med approve

Samtidig fik jeg jo også pralet lidt af den danske support! Hun lød meget taknemmelig på telefonen. Jeg er ret sikker på, at det her generøse community er en fantastisk force for vort projekt!

Nicolai

I svar til Dorte Nielsen

Re: En ny Moodle sender ikke emails ud?

ved Nicolai Winther-Nielsen -

Den er faktisk ikke helt ung længere - Moodle 1.6.3 (2006050530).

I svar til Nicolai Winther-Nielsen

Ang: Re: En ny Moodle sender ikke emails ud?

ved Will Sutter -
Hmm. Nej, jeg tror heller ikke, at versionen spiller så stor en rolle. Jeg roder stadig rundt nede ved ver.1.5 og har haft lignende problemer.
E-mail problemet er forøvrigt sammenfaldende med, at deltagerens tilhørsforhold til en gruppe ikke er synligt f.eks. i assignments. Hos mig opstår disse problemer, når deltageren melder sig selv til som bruger og sidenhen til et kursus.
Jeg indrømmer med skam, at jeg har lært at leve med det, i stedet for at løse det. Nu går jeg dog straks i gang med cron.php. Det ku' jo være. smiler