Føring av frammøte mm i Moodle?

Føring av frammøte mm i Moodle?

by John Steinar Bildøy -
Number of replies: 4
Er det noe der ute som bruker Moodle til føring av frammøte på skolen. Jeg ser vel det som en bedre mulighet enn å bruke papirprotokoll?

Hva gjør Østerdalen?
In reply to John Steinar Bildøy

Re: Føring av frammøte mm i Moodle?

by John Harald Gartland -
Picture of Translators
Har lagt inn frammøtemodulen i Moodle'n vår for mulig bruk.
Vi skal muligens kjøpe et skoleadministrativt system til høsten.
Vi skal få presentasjoner i morgen fra fire leverandører.
Og da må en vurdere om en eventuelt skal bruke det til fraværsføring.
Hvis vi ikke velger en "SAS" eller at den ikke har tilfredsstillende fraværsføring, vil vi legge opp til rutiner for fraværsføring i Moodle.

John Harald
In reply to John Harald Gartland

Re: Føring av frammøte mm i Moodle?

by John Steinar Bildøy -
Håper dere velger Moodle. Det skulle vel holde i metervis. Vi må bare finne de riktig verktøy.

Gleder meg til å høre fortsettelsen.

Selv har jeg tenkt på muligheten fo å velge Wiki. Da kan alle lærere gå inn og endre på opplegget. Det er vel det som kreves. Evt nytt Wiki fo hver mnd, slik at ikke gammel dokumentsjon skal kunne manipuleres av "en tøysete lærer " i ettertid.

Åssen gjør dere på Nesna dette?


In reply to John Steinar Bildøy

Re: Føring av frammøte mm i Moodle?

by John Steinar Bildøy -

Ja her var det livat!

Skal det bli noen fart på Moodle, så må flere inn på banen. Ikke vær redd for å skrive. Vi hemmes av å ikke vite/kunne nok til å bidra.

Kom med dine synspukter!

In reply to John Steinar Bildøy

Svar: Re: Føring av frammøte mm i Moodle?

by Alf Martin Johnsen -
Picture of Translators
Ferietid, vet du! wink
Er nok sterkere tilbake for min del fra 1.august. Apropos fraværsføring - hvor viktig er dette EGENTLIG? Fraværsføring betinger at de som ikke er til stede på samme sted og tid skal registreres som fraværende, men er de nødvendigvis det i disse digitale tider? Skal en ikke heller bruke nettet til læring og elevaktivitet. Den gamle "analoge" grønne fraværsboka fungerte da i min tid?

En skjev sommerhilsen fra
Alf Martin