Problemàtica d'instal·lació del Moodle al phobos

Problemàtica d'instal·lació del Moodle al phobos

per Xavier Cardona -
Nombre de respostes: 13
Salutacions.
He intentat instal·lar Moodle per al meu centre al phobos.xtec.cat amb la base de dades a phantom.xtec.cat

Els paràmetres d'instal·lació són:

Web address: http://phobos.xtec.cat/nom_centre
moodle directory: /dades/codi_del_centre/html/
data directory: /dades/codi_del_centre/moodledata

type: mysql
host server:localhost
database: codi_del_centre
user: codi_del_centre
password: el_password
tables prefix: mdl_

Finalmet, el sistema s'instal·la, però tinc un gran problema: Tot i que puc crear carpetes, no puc pujar fitxers. Cada vegada que intente pujar un fitxer, moodle diu: "No file was found - are you sure you selected one to upload?".

No sé què més intentar. He seguit el manual fil per randa.

L'error m'apareix amb les instal·lacions de Moodle 1.6 i 1.7
També he intentat instal·lar la versió 1.5. Aquesta tampoc no hem permet pujar cap fitxer, però ni em mostra el missatge d'error.

La resta d'opcions de Moodle funcionen a la perfecció.

La carpeta moodledata té permís 0777

Què puc fer?



En resposta a Xavier Cardona

Re: Problemàtica d'instal·lació del Moodle al phobos

per Josep Ramon -
has mirat que totes les carpetes de dins de Moodledata tinguin permís 777?

A vegades dona aquest error quan has superat la quota de disc dins de phobos (en principi 100Mb).

Sort.
En resposta a Xavier Cardona

Re: Problemàtica d'instal·lació del Moodle al phobos

per Miquel Escarrà -
Si has instal·lat 1.6, 1.7 i 1.6 ... potser el que ha passat és que "has begut oli": tot està ple i no hi pots deixar res més, a l'espai.

Ara no recordo quin MySQL necessita la 1.7 i quina versió n'ofereix el phobos. A les pàgines wiki d'administració (http://docs.moodle.org/ca/Portada) ja hi trobaràs força enllaços traduïts sobre el procés administratiu d'instal·lació: en concret pots arrencar al phobos la pàgina que informa de les versions actives de php i mysql per triar la versió que treballi bé i eliminar de la carpeta d'idiomes tots els que no necessitis --ho pots fer en viu-- per tenir prou espai per comprovar si et va més bé.

Miquel
En resposta a Miquel Escarrà

Re: Problemàtica d'instal·lació del Moodle al phobos

per Xavier Cardona -
Cada vegada que he instal·lat una nova versió, he eliminat l'anterior.
També he comprovat els requisits de les versions, i amb phobos es pot instal·lar fins la versió 1.7. La versió 1.8 no es pot instal·lar perquè necessita molta memòria.
He mirat el wiki i els fòrums, però encara no puc pujar fitxers.
En resposta a Xavier Cardona

Re: Problemàtica d'instal·lació del Moodle al phobos

per Xavier Cardona -
Hola de nou.
He provat a pujar imatges quan cree un fitxer HTML no puc. Tampoc no puc pujar fitxers.
He trobat una possible i probable causa del problema: Quan es pugen fitxers amb php, primerament s'emmagatzemen en un directori temporal i després es mouen al directori que toca.
El directori temporal està definit a la variable upload_tmp_dir a php.ini. En el meu cas la variable upload_tmp_dir té el valor /mysqlshare, cosa ben estranya, perquè normalment és /tmp

Si us plau, si utilitzeu phamton, entreu a http://phobos.xtec.cat/nom_centre/admin/environment.php i premeu el botó PHPinfo i cerqueu el valor de upload_tmp_dir per veure si el meu valor està equivocat.

Per altra banda, com puc contactar amb els administradors de phobos i/o phamtom per a intentar posar en funcionament el meu Moodle?

Gràcies.

En resposta a Xavier Cardona

Re: Problemàtica d'instal·lació del Moodle al phobos

per Josep M -
Hola Xavier,

he mirat el que em dius i jo faig servir el moodle 1.6 i la variable en qüestió esta:

upload_tmp_dir /mysqlshare /export/zones-data/mysqlshare

Que es tal com em dius tu.

Has provat de pujar un fitxer a un d'aquests cursos via ftp? enlloc de fer-ho per el moodle, a vera si et continua donant el mateix error?

Pel missatge que et dona es com si la part que s'encarrega de buscar el fitxer al teu ordinador no funciones, però si ho has provat en diferents versions, no te gaire sentit que sigui problema que hagin pujat malament els fitxers, que a phobos de tant en tant passa i s'ha de tornar pujar.

Molta sort!


Josep M

En resposta a Josep M

Re: Problemàtica d'instal·lació del Moodle al phobos

per Xavier Cardona -
Gràcies per la ràpida resposta.
He pujat fitxers via ftp a moodledata i funciona correctament.
He provat diferents versions de moodle i diferents navegadors, i no hi ha manera de pujar fitxers des de Moodle.
No sé què més fer.
En resposta a Xavier Cardona

Re: Problemàtica d'instal·lació del Moodle al phobos

per Josep M -

Hola Salvador,

suposo que ja ho has provat des de diferents ordinadors, una altra manera podries passar l'adreça i ho podriem provar.

Si se m'acud res ja t'ho diré.

Josep M

En resposta a Josep M

Re: Problemàtica d'instal·lació del Moodle al phobos

per Xavier Cardona -
Tinc Moodle 1.6 el meu config.php:

<?php /// Moodle Configuration File

unset($CFG);

$CFG->dbtype = 'mysql';
$CFG->dbhost = 'localhost';
$CFG->dbname = 'a8059551';
$CFG->dbuser = 'a8059551';
$CFG->dbpass = '**********************';
$CFG->dbpersist = false;
$CFG->prefix = 'mdl_';

$CFG->wwwroot = 'http://phobos.xtec.cat/eoimanresa';
$CFG->dirroot = '/dades/a8059551/html';
$CFG->dataroot = '/dades/a8059551/moodledata';
$CFG->admin = 'admin';

$CFG->directorypermissions = 00777; // try 02777 on a server in Safe Mode

$CFG->unicodedb = true; // Database is utf8

require_once("$CFG->dirroot/lib/setup.php");
// MAKE SURE WHEN YOU EDIT THIS FILE THAT THERE ARE NO SPACES, BLANK LINES,
// RETURNS, OR ANYTHING ELSE AFTER THE TWO CHARACTERS ON THE NEXT LINE.
?>


Podeu fer proves amb l'usuari profe i clau d'accés profe.
En resposta a Xavier Cardona

Re: Problemàtica d'instal·lació del Moodle al phobos

per Josep M -
Hola,

A vera jo diria que més aviat es un problema del modul upload, que es troba amb les llibreries, ja que el problema es el mateix, amb una foto, o be amb un fitxer.

no se jo potser provaria de tornar pujar el fitxer, però si ja ho has provat amb diferents versions.... tampoc estic segur que sigui la solució.

Te n'envio un que a mi em funciona be.

Josep M

En resposta a Josep M

Re: Problemàtica d'instal·lació del Moodle al phobos

per Xavier Cardona -
En resposta a Xavier Cardona

Re: Problemàtica d'instal·lació del Moodle al phobos

per Raül Fernández -

Hola, de moment no toquis res més.

Fa un parell de setmanes que el servidor de phobos té algun problema al pujar fitxers, de fet als 6 moodles q tinc acces i que estan a phobos cap d'ells puc pujar fitxers.

El problema es pot comprovar, si per exemple et deixa pujar fitxers petits, com ara 5 KB, comprova-ho.

Raül