Problemes amb la instal·lació moodle a phobos

Problemes amb la instal·lació moodle a phobos

per Isabel Balaguer Millán -
Nombre de respostes: 7
Hola, actualment estic fent el curs D136 i he aconseguit fer anar la versió recomanada en el curs (moodle-latest 1.5) el el servidor hipolit.
No puc posar en marxa la mateixa versió a phobos.
M'explico vaig aconseguir una vegada arribar fins a la creació de les bases de dades però vaig cometre un error en el fitxer config.php i aquestes no es van arribar a configurar. Després d'esborrar tots els fitxers, també els ocults, amb el Filezila no he pogut tornar a arrencar el fitxer d'instal·lació. He mirat si tenia bases de dades creades i no hi ha. He creat una carpeta moodle dintre de htm i he tornat a pujar tot, després d'haver esborrat tot, però no aconsegueixo de cap manera arrencar el fitxer install. No sé que més provar. Agrairia qualsevol suggerència.
Isabel
En resposta a Isabel Balaguer Millán

Re: Problemes amb la instal·lació moodle a phobos

per Raül Fernández -
Hola Isabel, no n'hi ha prou en esborrar la carpeta moodle data, també cal eliminar la base de dades (que no es veu com un fitxer).
Has d'anar a http://phobos.xtec.net/mysql2
poses el nom d'usuari i pass del xtec, i el tercer combo posa com a servidor el phantom_usuaris

Marca totes les taules i elimina-les.
Despres esborra el config.php.
Ara entra al teu espai phobos des del web i a veure si comences de nou l'instal·lació.

Espero que això et funcioni.
Raül

En resposta a Raül Fernández

Re: Problemes amb la instal·lació moodle a phobos

per Joan Dominguez Sanchez -

Hola!, tinc un problema semblant i voldria saber si les taules és tot el llistat que surt a l'esquerra, no sigui que les elimini i no sigui això.

Salut

Joan

En resposta a Joan Dominguez Sanchez

Re: Problemes amb la instal·lació moodle a phobos

per Angels Mustienes -
Efectivament, les taules et queden llistades a l'esquerra. Per eliminar-les, les selecciones totes des de la columna central i les suprimeixes. Si no les veus a la columna central, posa el cursor sobre el nom de la Base de dades, a la columna de l'esquerra, i se't llistaran també al centre.


En resposta a Angels Mustienes

Re: Problemes amb la instal·lació moodle a phobos

per Lluís Duran Roura -

Hola,

Amb l'Hipòlit ens vam entendre, però amb phantom no hi ha manera. He perdut el compte de les instal·lacions que porto fetes, finalment he optat per tornar a pujar la versió que ja em va bé a hipòlit. Ara, he intentat que enlloc de pujar la carpeta moodle i el seu contingut, doncs he pujat directament el contingut a dins de la subcarpeta html, però, ni per casualitat. Me n'he fet un tip de revisar si hi havia alguna taula per esborrar a Mysql2, d' escriure i reescriure, d'esborrar i tornar a penjar el config.php i de fer l'install.php un munt de vegades. Les taules no se'm creen a phantom!(Per mi que hi ha quelcom phantasmagòric en tot això).

El missatge d'error que m'ensenya una vegada he pujat el config.php es refereix a la base de dades i és el següent:

Error: Database connection failed.

It is possible that the database is overloaded or otherwise not running properly.

The site administrator should also check that the database details have been correctly specified in config.php

Podeu mirar el fitxer configura.rtf en el que ja no sé que més escriure-hi de nou. Si teniu algun suggeriment m'anirà bé.

En resposta a Lluís Duran Roura

Re: Problemes amb la instal·lació moodle a phobos

per Raül Fernández -
Hola, la veritat es que el que et contesto està referit al servidor phobos, però suposo que el phantom deu ser per l'estil.
Els canvis son:
* El tipus de base de dades (que jo diria q es mysql)
* el host, es localhost, donat que el php està allà mateix, en local
* el wwwroot, que per defecte va a una IP interna


Proba de posar aquest config.php:
----------------------------------- cut ----------------------------------------------------
<?php /// Moodle Configuration File

unset($CFG);

$CFG->dbtype = 'mysql';
$CFG->dbhost = 'localhost';
$CFG->dbname = 'lduran1';
$CFG->dbuser = 'lduran1';
$CFG->dbpass = 'el teu pass';
$CFG->dbpersist = false;
$CFG->prefix = 'mdl_';

$CFG->wwwroot = 'http://phantom.xtec.net/lduran1';
$CFG->dirroot = '/export/home/users/lduran1/html';
$CFG->dataroot = '/export/home/users/lduran1/moodledata';
$CFG->admin = 'admin';

$CFG->directorypermissions = 00777; // try 02777 on a server in Safe Mode

$CFG->unicodedb = true; // Database is utf8

require_once("$CFG->dirroot/lib/setup.php");
// MAKE SURE WHEN YOU EDIT THIS FILE THAT THERE ARE NO SPACES, BLANK LINES,
// RETURNS, OR ANYTHING ELSE AFTER THE TWO CHARACTERS ON THE NEXT LINE.
?>
------------------------------------------------ cut -------------------------------------------