Vertaling Moodle 1.2 Beta herwerkt

Vertaling Moodle 1.2 Beta herwerkt

door koen roggemans -
Aantal antwoorden: 2
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Zo, ik heb heel de vertaling (toch de helpbestanden) herlezen en tal van typfouten, fouten tegen zinsbouw, slechte vertalingen, foute of verouderde inhouden e.d. er uit gehaald..
Een overzicht van alle wijzigingen vindt je in de bijlage. (merk op dat in de workshopmodule weinig veranderd is. Waarschijnlijk te wijten aan verslappende aandacht gemengd gevoel )

In de forums is het woord bijdrage zoveel mogelijk vervangen door bericht, om beter aan te sluiten bij andere forumsoftware op de markt.

Ik heb nog twee zaken op mijn verlanglijstje:

  • het vervangen van classificaties in forums (zoals eerder al aangekondigd) Als er geen kritiek op komt, vervang ik het voor de release van 1.2
  • het invoeren van het begrip "peerevaluatie" in de workshop help/php-bestanden voor en betere herkenning van het nut/de werking van die module.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Vertaling Moodle 1.2 Beta herwerkt

door Hans de Zwart -
Grote klasse! Bedankt voor al het werk wat je voor iedereen hebt gedaan. Vooral het vertalen van de helpbestanden is een afgrijselijke hoeveelheid werk.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Vertaling Moodle 1.2 Beta herwerkt

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Lap, (minstens) één vergeten en nu bijgewerkt: \quiz\questiontypes.html. Ik heb dan ineens ook de namen van de vragen (te vinden in quiz.php) een klein beetje aangepast, zodat ze nu iets beter de lading dekken voor wie niet alle helpbestanden wil lezen. Als je collega's af en toe een testje proberen is upgraden naar een nieuw nl-talenpakket van na 24/3 wel de moeite waard. Het pakket bevat eveneens de vertaalde releasenotes van Evelien. Wie dat leest weet ineens waarom 1.2 zolang op zich liet wachten.
Ook de laatste suggesties van Hans ivm attendance.php zitten er in.

In CVS zijn de versienummers al aangepast naar 1.2.1. Een micro-release met toch wel een aantal belangrijke patches komt er aan. Wie nog gewacht heeft met upgraden naar 1.2 kan beter nog even wachten op 1.2.1

Gemiddelde van de beoordelingen:  -