problemes instal·lació a phobos

problemes instal·lació a phobos

per Jordi Devant -
Nombre de respostes: 11
El juny ja vaig demanar un espai phobos tant pel centre on treballo com per a mi. Des d'aleshores he intentat força vegades pujar el programa a phobos. Crec que faig el que diuen les instruccions, però no hi ha manera: quan en el navegador escric la ruta del meu espai apareix només "Aquesta és l'espai de Jordi Devant, i no s'inicia res. A un company meu li passa el mateix.

Sabeu què pot ser?
En resposta a Jordi Devant

Re: problemes instal·lació a phobos

per Angels Mustienes -
Quan et donen un espai, et posen un arxiu index.html amb el text que tu dius.
Quan tinguis tot configurat l'esborres i fora. També el pots renomenar (indexold.html), per si algun dia t'interessa fer algun desviament.

Però, ara, per a instal.lar el moodle has de cridar l'install.php allà on el tinguis i seguir les instruccions.
En resposta a Angels Mustienes

Re: problemes instal·lació a phobos

per Lluís Duran Roura -

Porto uns quants dies seguint instruccions....i ja no sé a quina porta trucar.

a) He provat d'instal·lar la versió 1.5 (en el curs telemàtic on m'he inscrit) i no m'acaba de poder fer les taules. No sabeu la de opcions diverses que he provat!

b) La darrera cosa que he provat és instal·lar la versió 1.6 amb tots els idiomes  a l'espai personal de phantom i observoo que no dóna l'error a la pantalla inicial de GD ni delímit de memòria, però em quedo allà mateix. No passo d'aquesta pantalla (he provat el nom d'usuari i contrasenya personal) però segueixo sense anar més endavant. Aquesta és la imatge, si teniu algun consell m'aniria bé.

lluís 

Fitxer adjunt instal_lar.jpg
En resposta a Lluís Duran Roura

Re: problemes instal·lació a phobos

per Lluís Puy -
Mirarem de fer una bona diagnosi.
Jo, per pròpia experiència,et recomanaria la utilització de la versió 1.5.3+. És la més fiable i estable.
Pel que dius sempre estàs penjat en la creació de la bases de dades. En la majoria dels casos és perquè el nom de la base de dades que introdueixes no coincideix amb la base de dades realment creada.
el nom de la base de dades ha de ser el mateix que el que t'hagin proporcionat a l'xtec.
El nom d'usuari ha de coincidir amb el que tignuis de l'xtec i la contrasenya igual.
Ha de poder funcionar.
Ja, de fet, no tinc, el moodle hal fhobos, el tinc en un servidor comercial. Per això et dic que el om de la base de dades normalment sempre comença per uns paràmetres que intentaré explicar-te.
Imaginem-nos que el nom d'usuari és pepet, i que el nom de la base de dades és pepitu, doncs el nom que hauries d'intriduir seria:
BASE DE DADES pepet_pepitu
USUARI: el de l'xtec

Bé això no sempre és així.
Una altra cosa que acostuma a funcionar prou bé és anar a la base de dades i esborrar totes els taules i començar el procés de bell nou.
Ànims que segur que aviat et funcionarà tot.
Si vols donar-me més detalls estaré encantat de poder-te ajudar (les intencions hi són després... ja veurem si podem)
Lluís
En resposta a Lluís Duran Roura

Re: problemes instal·lació a phobos

per Angels Mustienes -
Esborra totes les taules de la base de dades abans de tornar a fer la instal.lació.
En phobos el nom de la base de dades és el mateix que l'usuari que tinguis per al servidor, i la contasenya també.
En resposta a Angels Mustienes

Re: problemes instal·lació a phobos

per Lluís Duran Roura -

De fet, quines taules tinc creades ? Les he de crear jo ? Ja estan per defecte a l'xtec? Com puc haver-les creat, si no passo d'haver penjat dues versions en llocs diferenciats i en fer l'install no acabo de passar de la segona pantalla, malgrat introdueixo el nom de la base de dades que em reconeix phpMyAdmin. Que potser cal fabricar taules des del lloc phpMyAdmin ?

PD: El que trobo estrany és que ensopegui a la mateixa pantalla des d'hipòlit i des de phantom. Em fa pensar que alguna cosa no faig bé. Però ??????

Gràcies pel vostre interès!

Lluís

En resposta a Lluís Duran Roura

Hem anat un xic més enllà, però continuem amb els errors

per Lluís Duran Roura -

Hola

He avançat però encara hi ha errors..

M'he baixat amb el filezilla o "fierezilla" la versió 1.5.4. + (no la versió completa amb Apache...) i l'he instal·lada de nou. Aquesta vegada, he continuat i ha començat a crear taules. Però em dóna un error inicial en la creació de les taules, si sabeu què s'hi pot fer ja em direu... Aquest és l'error que em mostra la darrera pantalla!

S'estan configurant les taules de mòduls
 
 

 

assignment


(mysql): CREATE TABLE `mdl_assignment` ( `id` int(10) unsigned NOT NULL auto_increment, `course` int(10) unsigned NOT NULL default '0', `name` varchar(255) NOT NULL default '', `description` text NOT NULL, `format` tinyint(4) unsigned NOT NULL default '0', `assignmenttype` varchar(50) NOT NULL default '', `resubmit` tinyint(2) unsigned NOT NULL default '0', `preventlate` tinyint(2) unsigned NOT NULL default '0', `emailteachers` tinyint(2) unsigned NOT NULL default '0', `var1` int(10) default '0', `var2` int(10) default '0', `var3` int(10) default '0', `var4` int(10) default '0', `var5` int(10) default '0', `maxbytes` int(10) unsigned NOT NULL default '100000', `timedue` int(10) unsigned NOT NULL default '0', `timeavailable` int(10) unsigned NOT NULL default '0', `grade` int(10) NOT NULL default '0', `timemodified` int(10) unsigned NOT NULL default '0', PRIMARY KEY (`id`), KEY `course` (`course`)) COMMENT='Defines assignments'   1050: Table 'mdl_assignment' already exists
                  

Error

En resposta a Lluís Duran Roura

Re: problemes instal·lació a phobos

per Angels Mustienes -
Lluís,
hipolit.xtec.cat és un servidor que su'tilitza només per a fer cursos de formació. Està actiu mentre duri el curs al que estàs apuntat i després es tanca.
Parla amb el teu professor/a i ja t'ho explicarà.
L'usuari, normalment és el mateix sigui el que sigui el servidor. La contrasenya del servidor de proves hipolit es diferent, ja que també la té el professorat.

El que has de fer és anar a la base de dades on estàs treballant. L'adreça la tens tu. Esborrar totes les taules que et surtin (no la BD, només les taules), i tornar a començar de nou la instal.lació.
En resposta a Angels Mustienes

Per fi, avui és un gran dia!

per Lluís Duran Roura -

Gràcies Àngels

Ha costat, però després d'esborrar les taules que s'havien creat, d'instal·lar de nou el Moodle versió 1.5.4 +, l'assumpte s'ha posat en marxa. M'ha escrit un piló d'èxits de color verd i he continuat fins arribar a la pantalla de presentació, des de la qual continuarem amb el mòdul3 i  m'imagino que ens guiarà envers el coneixement de l'entorn i el desenvolupament del mateix.

Moltes gràcies a tots i sort per a tothom.

Lluís

En resposta a Lluís Duran Roura

Re: Per fi, avui és un gran dia!

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
Home, Lluís, no t'acomiadis que ara ve el més bo!guai

Un cop has passat el xarampió de la instal·lació a phobos tens un Moodle en marxa que et proporcionarà moltes estones de plaer i entreteniment sense límit. A més, podràs compartir amb altres persones allò que estàs fent-hi. Et sembla poc?rialla
En resposta a Jordi Devant

Re: problemes instal·lació a phobos

per Josep Ramon -
Aquest missatge surt perquè en crear l'espai deixen un fitxer index.html a l'arrel del directori html que correspon a la pàgina per defecte.
Normalment en instal·lar moodle el que es fa és copiar la carpeta moodle dins de la carpeta html. Llavors si la teva pàgina és: phobos.xtec.net/jdevant/
per accedir al moodle cal escriure: phobos.xtec.net/jdevant/moodle

Sort
En resposta a Jordi Devant

Re: problemes instal·lació a phobos

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
Abans de pujar Moodle val la pena esborrar aquest index.html que et dieun més avall o bé l'index.php que s'obre quan escrius la teva adreça.

Ara no recordo si Moodle puja un index.php, em sembla que sí, i el programa d'FTP et deu preguntar què fer perquè en troba un altre amb el mateix nom. Si li dius que no el sobrescrigui no podràs arrencar la configuració de Moodle perquè no pujaràs l'index.php de Moodle. Així que fixat'hi bé en el procés.
Si ja has pujat la resta de Moodle, simplement, puja l'index.php de Moodle i matxaca (rebla) el que pogués haver-hi en origen.