Creació de la base de dades

Creació de la base de dades

per Francisco Javier Batalla Bejerano -
Nombre de respostes: 10

Bon dia

No tinc excessius coneixements informàtics. Estic provant d'instal·lar el moodle. L'he penjat en el servidor phobos, he creat la carpeta moodledata, he canviat els permisos i apareixo en una finestra on em diu:

Ara heu de configurar la base de dades on s'emmagatzemaran la major part de les dades de Moodle. Aquesta base de dades s'ha de crear abans i cal tenir un nom d'usuari i una contrasenya amb accés a ella.
No es pot obrir la connexió amb la base de dades que heu especificat. Comproveu els paràmetres de la base de dades.

He estat mirant pel fòrum i jo no he creat cap base de dades.

Algú em pot ajudar? D'on puc descarregar un manual d'instal·lació? He de fer servir el famós PHPAdmin? En cap moment he penjat el config.php en el servidor, perquè no m'ha aparegut res en pantalla.

Gràcies.

En resposta a Francisco Javier Batalla Bejerano

Re: Creació de la base de dades

per Josep Ramon -
ves a: http://phobos.xtec.es/mysql/

entra el teu nom d'usuari i contrasenya

fes clic a crear una base de dades

li pots posar de nom moodle (per exemple)

i ja està creada la base de dades, ja pots continuar amb la instal·lació.
En resposta a Josep Ramon

Re: Creació de la base de dades

per Jordi Fontich Vicens -
Eps! Això no és possible... de fet l'única base de dades que ens ofereix el phobos s'anomena com l'identificador de la Xtec... De manera que quan et demana el nom de la base de dades has de posar l'identificador del lloc on estàs instal·lant (excepte en els centres, que s'ha de posar el codi del centre); quan demana l'usuari, has de posar l'identificador (o el codi del centre) i quan demana la contrasenya, doncs la contrasenya...
En resposta a Jordi Fontich Vicens

Re: Creació de la base de dades

per Josep Ramon -
Tens raó, aquesta setmana he fet vàries instal·lacions de la intraweb i de moodle en xarxa i en local i m'he embolicat. Les intruccions que vaig donar són per una instal·lació local, en phobos i en pherkad la base de dades ja està creada amb el nom de l'usuari. Perdoneu per les molèsties.
En resposta a Josep Ramon

Re: Creació de la base de dades

per Francisco Javier Batalla Bejerano -

Primer que res, moltes gràcies per la celeritat en l'ajuda. Estic provant d'instal·lar el moodle a l'espai de l'institut.

No obstant, no aconsegueixo passar de la famosa pàgina de la base de dades. A partir de les vostres indicaciones, només he introduït el nom d'usuari i contrasenya  que utilitzo per accedir al phobos.

Els camps que omplo són els següents:

Tipus: mysql

Ordinador servidor: localhost

Base de dades: moodle

Usuari: Codi del centre

Contrasenya: La mateixa utilitzada per accedir a phobos.

Prefix de taules: mdl_

 

Agraïria si em podíeu comentar en què m'estic equivocant

Gràcies

En resposta a Francisco Javier Batalla Bejerano

Re: Creació de la base de dades

per Miquel Escarrà -
Per què no canvies el nom de la base de dades pel mateix que el codi de centre?.

Quan us donen d'alta, envien el nom de la base de dades atorgada. Si totes es diguessin moodle, totes les de tots els centres serien la mateixa base de dades.

Miquel
En resposta a Francisco Javier Batalla Bejerano

Re: Creació de la base de dades

per Eduard Sánchez -
Hola, Francisco Javier:

Tens un error en el nom de la base de dades: ha de ser el mateix que l'usuari, en aquest cas és el codi de centre. Jo vaig tenir molts problemes per instal·lar el Moodle del meu centre, perquè en el moment de crear les taules, amb sortia la famosa pantalla en blanc. Ho vaig sol·lucionar enviant via FTP carpeta per carpeta al Phobos, no tota la carpeta del Moodle de cop, perquè a vegades es queden arxius pel camí. El Phobos no és un bon servidor, i s'ha de tenir paciència.

Fixa't en el nom de la meva carpeta de dades (el nom és indeferent) i els permisos i tot lo altre.

Sort!

Eduard.
Fitxer adjunt config.jpg
En resposta a Eduard Sánchez

Re: Creació de la base de dades

per Francisco Javier Batalla Bejerano -

Bon dia

Primer que res agrair-vos a tots l'ajuda

No obstant, començo a tenir la impressió que és una cursa d'obstacles.

Vaig poder passar la pantalla de la base de dades, simplement indicant com a nom de la base de dades el codi del centre. Se'm va quedar la instal·lació penjada i ara no puc accedir a phobos.xtec.cat/iesjbau/moodle per continuar la instal·lació.

He esborrat tots els fitxers del servidor phobos i he començat de nou tota la instal·lació i segueixo sense poder accedir.

Alguna suggerència??????

Gràcies

En resposta a Francisco Javier Batalla Bejerano

Re: Creació de la base de dades

per Francisco Javier Batalla Bejerano -

Bona tarda

He provat d'accedir a la base de dades a través de

http://phobos.xtec.es/mysql/, amb el codi de centre i la contrasenya i em diu que no és possible l'accés.

Ho faig correctament?

Gràcies