aanmelden leerling in meerdere groepen

aanmelden leerling in meerdere groepen

door Kerime Kilic -
Aantal antwoorden: 4

Hallo allen,

een vraag: Is het mogelijk om leerlingen aan te melden voor meerdere groepen.

Ik ben nml bezig met een testopmaak. Deze test bevat vragen over verschillende onderwerpen en algemene onderwerpen. Ik wil nml dat alle aangemelde leerlingen algemene vragen kunnen maken maar ook dat er zij per onderwerp en per niveau bepaalde vragen wel of niet hoeven te maken.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Groet Kerime

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kerime Kilic

Re: aanmelden leerling in meerdere groepen

door frank weissman -

Ik begrijp de vraag nog niet helemaal.

 

Laat ik proberen te bedenken wat je wilt.

 

1: Iemand maakt algemene vragen, daaruit volgt een level

2: Afhankelijk van level en onderwerp wordt bepaald wat er verder moet worden gedaan.

Dit zou betekenen dat je eigenlijk geen groepen wilt, maar individuele leerroutes waarbij de leerling afhankelijk van resultaten een bepaalde route volgt, of bepaalde opdrachten uitvoerd.

Ik denk dan dat activity locking een betere tool zou zijn dan groepen. ook wanneer je het niveau hebt bepaald op een andere plaats (buiten moodle is dit een mogelijkheid)

 

1: Als eerste een offline opdracht aanmaken.

2: Deze een score geven voor de betreffende opdracht

3: Deze score bepaald wat de leerling gaat doen

Groet

 

Frank Weissman

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op frank weissman

Re: aanmelden leerling in meerdere groepen

door Kerime Kilic -

Beste Frank

Om je meer duidelijkheid te geven over situatie:

Ik ben ben bezig met een afstudeerscriptie voor het bedrijf waar ik werkzaam ben. Ik werk voor een bedrijf dat handeld in Roestvaststaal. Dit is een erg kennisintensieve markt. Er is binnen de organisatie de behoefte om kennis op een plek te bundelen (waar Moodle een goede structuur voor heeft) en medewerkers te testen op hun kennis. Nu is kennis een heel breed phenomeen en hebben we een indeling gemaakt van: algemene kennis (regels e.d), kennis van materiaal, veiligheid, procedures, etc. Ik wil graag een plek waar medewerkers de vragenlijst kunnen afnemen. Ik wil in de test dat de medewerkers naar niveau en afdeling vragen krijgen. De algemene vragen moeten idereen maken natuurlijk maar een verkoper hoeft geen vragen over bijv direct mailing te beantwoorden.

Je hebt het over activity locking?? Kun je me hier meer over vertellen?

Groet Kerime

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kerime Kilic

Re: aanmelden leerling in meerdere groepen

door frank weissman -

Wanneer ik kijk naar de opdracht die je voor je afstuderen doet (leuke opdracht trouwens). Graag wordt het moodle platvorm nederland op de hoogte gehouden. dan denk ik dat er meerdere opties zijn

 

1: verschillende cursussen, waarbij je zorgt dat de quiz vragen te delen zijn (vinkje aanzetten). De vragen kun je dan in de verschillende "cursussen"gebruiken

2: activity locking. Dit is een add on ( ik weet niet welke versie van moodle je gebruikt, maar wij hebben de activity locking voor 1.53  in gebruik). Wanneer je verder zoekt op de moodle site, dan kun je er erg veel over vinden.

Hoe hebben wij het gebruikt.

Wij leggen mensen een keuze voor in quizvorm ( design of programmeren) afhankelijk van het antwoord krijgen ze verschillende opdrachten te zien. De opdrachten blijven verborgen zolang er geen keuze is gemaakt

3: Misschien kun je zelf de les module gebruiken, omdat die uitermate geschikt is voor routing, waarbij de dingen die worden uitgevoerd afhangen van de resultaten van opdrachten.

 

Ik denk dat de methode van routeren, sterk afhangt van de informatie die je wilt krijgen aan het einde.

Groet Frank

 

 

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -