Link onder op startpagina.

Link onder op startpagina.

door Joop Byl -
Aantal antwoorden: 4

Bij de Moodle 4.1 staat onder op de startpagina de volgende tekst is dit makkelijk weg te halen?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joop Byl

Re: Link onder op startpagina.

door L T -
EDIT: Zie nu dat het anders is voor bijvoorbeeld het Boost thema. Ik pas het na mijn lunchpauze aan naar wat de code wel zou moeten zijn.

Voor zover ik weet kun je dit niet laten verdwijnen zonder "custom CSS" code te gebruiken. Wij gebruiken zelf het RemUI theme waar het in de general settings van het theme zit. Ik durf niet te zeggen waar deze optie in andere themes zit, maar als je zoekt op custom CSS in de search zou hij wel te vinden moeten zijn.

Dit is de code die je nodig hebt.
.popover-body > div:nth-child(1) > div:nth-child(1) > div:nth-child(3) {display: none;}
.popover-body > div:nth-child(1) > div:nth-child(1) > div:nth-child(4) {display: none;}

Voor het geval je in de toekomst iets anders wilt verbergen; dit zijn de stappen.

  • plaatje 1: Klik rechts op wat je wilt verbergen en open inspector (ik gebruik zelf de Mozilla Firefox Developer browser).
  • plaatje 2: Hover over de tekst in de inspector totdat hetgene wat je wilt verbergen geselecteerd is.
  • plaatje 3: Rechtsklik op de regel in de inspector en selecteer "copy CSS selector". Voeg dit toe aan Custom CSS met {display: none;} erachter.
  • plaatje 4: Het resultaat
stap1

stap2
stap3

Voeg het gekopieerde gedeelte toe aan custom CSS code met {display: none;} erachter.
Het ziet er daarna zo uit.

voila
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op L T

Re: Link onder op startpagina.

door L T -
Even uitgeprobeerd op sandbox.moodledemo.net. In het boost thema gaat het met onderstaande CSS weg.

.popover-body > div:nth-child(1) > div:nth-child(2)
.popover-body > div:nth-child(1) > div:nth-child(3){display: none;}

boost_theme

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joop Byl

Re: Link onder op startpagina.

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers
CSS is niet de oplossing, meestal.

Alleen administrator ziet Diensten en ondersteuning (link naar Moodle.com, geloof ik). En Contacteer site-ondersteuning kun je uitschakelen via Sitebeheer > Server > Helpdesk (https://my.moodle.url/admin/settings.php?section=supportcontact).
Gemiddelde van de beoordelingen:  -