Correu de notificació de nou alumne

Correu de notificació de nou alumne

per Xavi Vegas -
Nombre de respostes: 3

Bon dia,

tinc un curs online que no té data de començament ni final: la gent s'apunta, paga i ja el pot fer. Hi ha alguna forma de fer que Moodle envïi un correu a l'administrador quan un alumne es doni d'alta al curs?

Moltes gràcies

Xavi

En resposta a Xavi Vegas

Re: Correu de notificació de nou alumne

per Orestes Mas -

Hola Xavi,

Sento respondre tan tard. Acabo de veure aquest missatge per casualitat. Potser en aquests dies que han passat ja has resolt el teu dubte.

Això que dius no ho he fet mai, però en teoria és possible emprant el «monitoratge d'esdeveniments» de Moodle [1]. Es pot crear una regla per tal de disparar una acció cada vegada que es produeixi algun esdeveniment d'una llista que té el Moodle internament [2]. 

Per fer-ho, cal anar a Administració -> Informes -> Regles de monitoratge d'esdeveniments i crear una nova regla. Li poses el nom que vulguis (per exemple «Notifica una inscripció al curs»). El camp «Àrea a monitorar» ha de ser «Nucli» i el camp «Esdeveniment» ha de ser «Usuari inscrit al curs». El text del missatge es pot personalitzar.

Cordialment,
Orestes.

[1] https://docs.moodle.org/39/en/Event_monitoring

[2] https://docs.moodle.org/39/en/Events_list_report

En resposta a Orestes Mas

Re: Correu de notificació de nou alumne

per Xavi Vegas -

Bon dia Orestes,

moltes gràcies per la teva resposta, simplement dues qüestions:

1- En la llista d'esdeveniments tinc 3 que es diuen "usuari inscrit al curs". Són tots iguals o com puc saber quin és el correcte? O per què hi ha 3 esdeveniments que es diuen igual? He creat 3 esdeveniments, un per cada "usuari inscrit al curs" però no he rebut cap email de notificació enlloc.

2- Entenc que aquesta notificació d'envia a l'administrador, però realment a qui m'interessa que s'envïi és al professor. És possible configurar-ho d'alguna forma?


Moltes gràcies de nou i bon diumenge!

Xavi

En resposta a Xavi Vegas

Re: Correu de notificació de nou alumne

per Orestes Mas -
Hoa de nou,

M'ho he mirat una mica millor (ja vaig comentar que no he emprat mai aquesta característica de Moodle) i en el missatge anterior vaig oblidar algunes coses. Anem a pams:

1) Abans de res, comento que això ho estic provant en la darrera versió de Moodle (3.9) i desconec si en versions anteriors funciona diferent o, simplement, no hi ha la possibilitat de fer-ho.

2) No n'hi ha prou de crear una nova regla de monitoratge d'esdeveniment, sinó que a més t'hi has de subscriure. Això es fa perquè poden haver-hi diferents regles creades i podem estar subscrits només a un subconjunt, que podem anar alterant a voluntat, o bé diferents usuaris poden estar subscrits a diferents regles.

Per tant, primer crearem la regla anant a Administració -> Informes -> Regles de monitoratge d'esdeveniments, i després ens hi haurem de subscriure a la pàgina de monitoratge d'esdeveniments. Per anar a aquesta pàgina hi ha un enllaç al dessota de la pàgina on hem creat les regles. Un enllaç directe és «http://nom.del.lloc.web/admin/tool/monitor/index.php»

3) A aquestes regles és cada usuari que s'hi subscriu. Les subscripcions es veuen al tauler de cada usuari, de manera que entenc que sí que t'hi pots subscriure com a professor.

4) El tema dels 3 esdeveniments que es diuen igual, jo no el sé veure. És possible que sigui un error de traducció. Si és així, em seria molt útil de saber a quina pàgina ho has vist per tal de poder comprovar-ho i, si és el cas, esmenar-ho (sóc membre i coordinador de l'equip de traducció del Moodle al català).

Cordialment,
Orestes.