Lås Grupper

Lås Grupper

ved Filip Warning -
Antal besvarelser: 2

Gruppe vælger værktøjet er svært at arbejde med!
- Hvordan giver/tager jeg skrive adgang, så eleverne kan/ikke kan oprette grupper og tilgå grupper?
- Hvordan låser jeg gruppevalgene, så de ikke ændres?

mvh. Filip Warning

I svar til Filip Warning

Ang: Lås Grupper

ved Mette Soegaard -

Hej Filip,

jeg har ikke haft det samme problem som du, men et lignende med kursister, der kunne oprette grupper (hvilket var uhensigtsmæssigt), hvor jeg løste det ved at bede kursisterne vælge mellem fire grupper. Al yderligere undervisningsmateriale bliver kun vist/åbnet (betinget adgang: Kursist skal være gruppemedlem af enten gruppe 1, gruppe 2, gruppe 3 eller gruppe 4)), hvis kursisterne har meldt sig korrekt til en gruppe. (Løsningen giver i øvrigt også mulighed for differentieret undervisningsmateriale for de fire grupper)

Opretter en kursist en gruppe ved uheld (det kan jeg desværre ikke finde ud af at slukke for) åbnes en "fejlmeddelelse" med instrukser om at gå tilbage og vælge om ("Fejlmeddelelsen" har betinget adgang: Kursist er hverken medlem af gruppe 1, gruppe 2, gruppe 3 eller gruppe 4)

I nogle plugins kan du vælge om kursisterne kan være med i mere end én gruppe og vælge om de må opdatere deres gruppevalg (dvs om de skal være låst fast eller ej)

Jeg håber at noget af det skrevne kan være med til at løse nogle af dine udfordringer

vh Mette

I svar til Filip Warning

Ang: Lås Grupper

ved Jens Gammelgaard -
Billede af Translators
Hej Filip,

Du kan se de umiddelbare muligheder her: https://docs.moodle.org/37/en/Groups

Det Mette synes at komme ind over, kunne være at der er justeret på hvad de studerende kan i.f.t. grupper. Og hvis det er tilfældet kan dette lokalt (ude i jeres kurser/ru) justeres ved at redigere i egenskaberne for den enkelte aktivitet, som et forum eller andre der kan tage gavn af gruppe-funktionen.

Mvh
Jens