Vervelende wiki?

Vervelende wiki?

door Herman van Keulen -
Aantal antwoorden: 12

Hallo allemaal,

Wie weet iets meer van het volgende:
Als ik in een wiki een bestan wil uploaden kan ik gewoon het bestand gewoon opzoeken via bladeren en aanklikken.
Alleen.... het uploaden gaat verkeerd en geeft dan de volgende mededeling:

uplrejsect

Wie kent dit en is er wat aan te doen? Ik ben benieuwd.

gr.

Herman

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Herman van Keulen

Re: Vervelende wiki?

door Wijnhold Bolt -
Dat probleem heb ik ook!
Niet bij alle wiki's trouwens.
Laat je wat weten als je achter de oorzaak bent?
Ik herinner me dat ik bij deze wiki de groepsmodus heb aangepast (van enkele leerling naar groep)
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Wijnhold Bolt

Re: Vervelende wiki?

door Herman van Keulen -
Ja dat klopt: een paar wikis betreft het
Vreemd dat niemand anders in het Nederlandstalige gebied hier last van heeft.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Herman van Keulen

Re: Vervelende wiki?

door Lieve De Sutter -
Wij hebben er ook last van, maar voorlopig nog geen oplossing... We blijven wel zoeken!
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Lieve De Sutter

Re: Vervelende wiki?

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Ik zie de laatste dagen enorm veel activiteit in CVS rond dfwiki. Er worden functies ingezet om te migreren, de modulenaam vertaalbaar te maken, backup en restore heb ik zien passeren enz.

Ik denk dat de wissel van de huidige wiki naar de nieuwe vlug zal volgen, misschien wel 1.6.
Martin D's eisen waren immers dingen zoals een automatische migratiemogelijkheid van de huidige naar de volgende wiki, een degelijk backupscript, multitaalondersteuning, propere en veilige code enz.

hier het hele verhaal
http://moodle.org/mod/forum/discuss.php?d=37938

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Vervelende wiki?

door Ger Tielemans -
Koen, verwacht je spoedig de publicatie van 1.6?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Vervelende wiki?

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
De beta is voorzien voor eind februari, maar dat weet iedereen ondertussen.
Er wordt nog erg hard gewerkt. Voor zover ik kan zien, zijn de nieuwe mensen op Moodle HQ zich nog grondig aan het inwerken in de Moodle code. Ik verwacht dat de snelheid waarmee ze werken nog serieus gaat toenemen.

Ik zie nog een 300-tal gerapporteerde bugs voor 1.6 - die zullen niet allemaal opgelost worden (feature requests, geen bugs maar locale problemen etc), maar moeten wel allemaal bekeken worden. Ik vind dat veel op op 3 weken door te worstelen. Bovendien zitten de belangrijkste Moodlecorifeeën deze week in Savannah voor Brian's moodlmoot.
Dan is er nog een zeer groot struikelblok: Postgress databanken kunnen blijkbaar niet geconverteerd worden naar utf8, maar zullen met een soort kopieertruuk moeten omgezet worden. Men zoekt nog naar een goede oplossing. Dat is voorlopig nog een belangrijke rem op het verschijnen van 1.6.

Even kijkend naar de Roadmap weet ik dat bijvoorbeeld de blog module nog grondig bekeken moet worden. Van Learning Design Export en Granulated Backups weet ik geen status.

Enfin, als je het mij vraagt, zal eind februari wel heeeeel optimistisch zijn voor een beta. De moodle beta's zijn gewoonlijk al bijna stabiel, dus daarna kan het snel zijn.

Ik zet mijn geld op 1 april voor een release knipoog
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Vervelende wiki?

door Herman van Keulen -

Moeten we je daaraan houden? glimlach

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Herman van Keulen

Re: Vervelende wiki?

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
De datum voor een eerste beta staat momenteel op 22 maart ...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Vervelende wiki?

door Herman van Keulen -
dat is mooi!
Wat denk je zou 1.6 dan omstreeks juni op de productieserver kunnen komen te staan?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Herman van Keulen

Re: Vervelende wiki?

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Juni? Het zal wel wat vlugger kunnen mag ik hopen?
Door het grote tespubliek heeft Moodle geen traditie van lange beta's. Als de erge brokken ok zijn, wordt de beta gelanceerd, indien er na een week nog geen echte lijken uit de kast gevallen zijn, heb je de rest ook ok en kan die de deur uit. Met een klein hartje durf ik toch nog aan begin april denken. Ik ben mij in elk geval goed aan het voorbereiden om de vertaling klaar te hebben. Heeft er iemand ooit de vertaling voor dfwiki al eens gemaakt? Dfwiki zit nog altijd niet in de distributie...afwachten wat het wordt. De blogs zitten er wel al in cool . Die kun je al eens uitproberen (hoewel het aantal codewijzigingen dagelijks nog enorm hoog is)

De documentatie loopt ook goed (waarvoor een enorme dank aan deze mensen ) - ik zou eens moeten nakijken of we al over de kritische massa zitten om de links met Moodle 1.6 te gaan leggen.

(sorry, zo off topic bezig dat ik beter een eigen blog zou beginnen grote grijns  )
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Vervelende wiki?

door Jos Winkel -

Het lijkt erop dat versie 1.6 toch nog standaard met de oude (e)wiki wordt gelanceerd in plaats van de nieuwe (df)wiki. Of heb ik de berichtgeving hieromtrent niet goed begrepen?
Zelf vind ik dat erg jammer, al zullen er vast goede redenen voor zijn.

Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe met de nieuwe (df)wiki? Mijn grootste probleem is nog steeds het rare gedrag van de HTML editor waarbij vaak het schrijfgedeelte niet getoond wordt. Dit probleem doet zich alleen voor bij IE en moet volgens mij ook worden opgelost binnen IE. De vraag is echter wanneer MS dit gaat doen (in versie 7 beta heb ik er nog steeds last van). Voor de rest doet (df)wiki het bij mij prima.

Koen, is er al een bruikbare vertaling?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -