Ledenvergadering 13 februari 2019? vergeet het maar!!

Ledenvergadering 13 februari 2019? vergeet het maar!!

door Ger Tielemans -
Aantal antwoorden: 3

Ik ontving van NED-moove de afgelopen jaren weinig nieuws, en ook dit bericht bereikte mij slecht indirect via Pieter van der Hijden.

Zijn bericht lezend kan er maar een besluit zijn: vergadering uitstellen, breder aankondigen en op zijn minst de donateurs raadplegen: 

Kleine donateurs;

Krimpernerwaardcollege.png  Dacapocollege.png     HNGgrijs.pngTumult%20NM.png


Hier begint de tekst van Pieter:


Beste mensen,

Ons bestuur bestaat uit vrijwilligers. Ieder uurtje dat ze aan de vereniging besteden stel ik als lid op prijs. Het liefst zie ik een bestuur met mensen die de tijd en de energie hebben om er eens goed aan te trekken. Of je dat ook krijgt is altijd weer een verrassing.

De laatste jaren vind ik de vereniging behoorlijk futloos. Ik wil dat niemand verwijten. De vereniging dat zijn we namelijk allemaal samen. Maar ik zie dat het bestuur keer op keer de Moodlemoot heeft uitgesteld, al tijden geen aandacht meer heeft gegeven aan de website en nu voor VANDAAG een ledenvergadering heeft aangekondigd waar geen enkele reclame voor gemaakt wordt en waar je je suf moet zoeken om te weten waar en hoe laat die gehouden wordt. Ik vrees dat die vergadering dus ook weer een teleurstelling wordt.

Dit staat in schril contrast met Moodle zelf. Het hoofdkantoor heeft een stevige financiele injectie gekregen vanuit een soort goededoelen stichting van het Franse Decathlon en dat is goed te merken. Het hoofdkantoor dat eerder niet veel verder leek te kijken dan de komende twee versies, heeft nu een visie op onderwijs in de wereld, gerelateerd aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen van de V.N., een missie, een veel duidelijker marketing/communicatie beleid, is in veel meer landen duidelijk aanwezig bijv. via Moodlemoots, kortom een enorme professionaliseringsslag. Het ritme van twee major updates per jaar zit er goed in en de gratis Moodle Mobile app kan intussen alle studentenfuncties aan. Er is nu zelfs een Moodle Desktopversie van de app (ook gratis). De ongelukkige relatie met Blackboard / Moodlerooms is afgebouwd. Het partnernetwerk is ook in beweging. Naast UP-learning dat zich meer en meer op het bedrijfsleven richt is nu ook Avetica officieel Moodle-partner. 

SURF de organisatie van het NL hoger onderwijs die zich druk maakt om de ICT toekomst, toeterde verleden jaar nog rond dat de tijd van het LMS en dus Moodle over was, maar heeft onlangs Moodle weer omarmd omdat in Moodle het Surf-verlanglijstje voor toekomstige standaards en uitwisselingsmogelijkheden al zo ongeveer helemaal standaard aanwezig was. Moodle is dus toekomstvast.

En nu lees ik in de uitnodiging voor de vergadering van morgen dat het bestuur vindt dat de vereniging maar opgeheven moet worden als er niet genoeg nieuwe bestuursleden komen.  Het staat hen uiteraard vrij om van alles te vinden, maar ik wil wel één ding in overweging geven, nou goed, twee:
  • het is veel gemakkelijker om een organisatie af te breken dan om er een op te bouwen; bezint dus eer ge begint;
  • het opheffen kan alleen als dat duidelijk geagendeerd is en op tijd aan de leden is meegedeeld; dat is nu beslist niet het geval
Zelf zit ik deze week nog in het buitenland en kan ik er VANDAAG helaas niet bij zijn. 

Probeer er achter te komen waar de vergadering gehouden wordt en aanwezig te zijn. Of laat in ieder geval je stem horen!

Hartelijke groeten vanuit Suriname,
Pieter van der Hijden

Gemiddelde van de beoordelingen: Nuttig (1)
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Ledenvergadering 13 februari 2019? vergeet het maar!!

door Richard van Iwaarden -

Bedankt Ger voor dit bericht.

Ik lees het nu pas. Ik was blijkbaar de communicatie met NedMoove volkomen kwijt, wat onder meer komt doordat ik mijn mailadres daar niet kan aanpassen...

Ik had ook ooit iets gehoord over de MoodleMoot in November 2018 en daarna niets meer.


Maar goed, als er echt geen interesse is in een Nederlandse Moodlevereniging dan is dat niet anders. Avetica organiseert inmiddels 'Live Events', vorig jaar was ik daar en het was voor mij een alternatieve MoodleMoot.


Als vrijwilligers het niet meer lukt iets op te pakken, dan maar de bedrijven die hun geld verdienen aan Moodle. Het is niet anders toch?


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Ledenvergadering 13 februari 2019? vergeet het maar!!

door Joop Byl -

Ned-Moove nieuwsbrief februari 2019

Aankondiging bijzondere algemene ledenvergadering 6 maart 2019


Tijdens de algemene ledenvergadering op 13 februari 2019 is het besluit om de vereniging op te heffen besproken. Gezien de geringe opkomst en conform de statuten van de vereniging is een besluit over opheffing tijdens deze vergadering niet mogelijk. Daarom schrijft het bestuur bij deze een bijzondere algemene ledenvergadering uit op 6 maart 2019 om 15:00 uur.
Locatie Fletcher Hotel Nieuwegein
Het adres hiervan is:

Fletcher Hotel-Restaurant Nieuwegein-Utrecht

Buizerdlaan 10

3435 SB Nieuwegein

Agenda

Voor meer informatie en het aangeven of je aanwezig bent, zie: https://www.ned-moove.nl/mod/choice/view.php?id=1197

Aanmelding voor aanwezigheid voor deze vergadering sluit op 1 maart om 23:55 uur.

De Notulen van de ALV van 13-2-2019 staan in de ledenomgeving.

Met vriendelijke groet,

Bestuur Ned-Moove


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joop Byl

Re: Ledenvergadering 13 februari 2019? vergeet het maar!!

door Joop Byl -

Ned-Moove nieuwsbrief bijzondere algemene ledenvergadering 6 maart 2019

In de nieuwsbrief van februari is gemeld dat tijdens de algemene ledenvergadering op 13 februari 2019 is het besluit om de vereniging op te heffen besproken. Gezien de geringe opkomst en conform de statuten van de vereniging is een besluit over opheffing tijdens deze vergadering niet mogelijk.

Naar aanleiding van de nieuwsbrief van februari zijn er op het forum een aantal reacties geplaatst en heeft Peter Haasdijk een ingezonden brief gestuurd met een motivatie waarom het opheffen van ned-moove niet wenselijk is. Via de volgende link kom je bij de genoemde brief.

https://www.ned-moove.nl/mod/forum/discuss.php?d=1088

Een doorstart is alleen mogelijk als er nog twee of drie kandidaten zich melden om het nieuwe bestuur te vormen. 

De bijzondere algemene ledenvergadering vind plaats op 6 maart 2019 om 15:00 uur.

Locatie Fletcher Hotel Nieuwegein

Het adres hiervan is:

 

Fletcher Hotel-Restaurant Nieuwegein-Utrecht

Buizerdlaan 10

3435 SB Nieuwegein


Agenda

  • Doorstart mogelijk? Zo ja, installeren nieuw bestuur.
    Zo nee:
  • Bekrachtigen van het voorgenomen besluit tot opheffing van de vereniging Ned-Moove
  • Besteding Bestemming overschot. Ideeën voor de besteding van het geld kun je voor 2 maart 2019 plaatsen op het forum. https://www.ned-moove.nl/mod/choice/forum/view.php?f=131

Voor meer informatie en het aangeven of je aanwezig bent, zie: https://www.ned-moove.nl/mod/choice/view.php?id=1197

Aanmelding voor aanwezigheid voor deze vergadering sluit op 2 maart om 23:55 uur.

De Notulen van de ALV van 13-2-2019 staan in de ledenomgeving.

Met vriendelijke groet,

Bestuur Ned-Moove


Gemiddelde van de beoordelingen:  -