WORD-document opent niet

WORD-document opent niet

door Sjaak Kamerling -
Aantal antwoorden: 4

Bij het opzetten van een Moodle-omgeving loop ik op tegen het volgende probleem: nadat ik in een cursus een Word-document heb geplaatst verschijnt er een popupvenster waarin het bestand zou moeten verschijnen; echter zonder inhoud, op een klein geel plaatje na, met helptekst: location.replace('http://mysite/moodle/logi); tevens moet er een netwerkwachtwoord worden opgegeven; wat ik ook ingeef, of Annuleer, het eigenlijke document verschijnt niet; dit gebeurt in IE6, niet in Opera of Firefox! en het gebeurt niet bij de weblinks of pdf-bestanden die ik ook in de cursus heb geplaatst. Wie weet er een oplossing?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Sjaak Kamerling

Re: WORD-document opent niet

door Hans de Zwart -

De keren dat ik van dit soort problemen heb gehoord is de oorzaak eigenlijk altijd een misconfiguratie van IIS voor het openen van Office bestanden.

Klopt het dat je op IIS draait?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: WORD-document opent niet

door Sjaak Kamerling -

Oef, dat zegt me eigenlijk niets. Ik heb Moodle elders gehost; slaat de vraag naar IIS op mijn hosting provider, mijn internet provider of slaat dat op mijn systeem? Het blijft overigens een gek probleem. Op school kunnen leerlingen gewoon Word-documenten openen, maar thuis geeft het op een aantal plaatsen problemen; wel jammer, want ik was net met een actie begonnen om collega's te enthousiasmeren.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Sjaak Kamerling

Re: WORD-document opent niet

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Als het plaatsgebonden is of het al dan niet lukt, dan denk ik dat het probleem een clientprobleem is en dat is natuurlijk heel moeilijk op te lossen zonder de machines binnen bereik. Firefox opent trouwens (gelukkig) nooit Worddocumenten in de browser.

Los van het technische aspect van deze discussie, vind ik het persoonlijk een slecht idee om Word-documenten, powerpointpresentaties en dergelijke via een ELO te verspreiden, omdat het niet democratisch is. Ik denk dat het beter is om een eenvoudig Word-document te kopieren/plakken in de HTML-editor, zodat je pagina supersnel en zonder nood aan externe software in je browser geladen kan worden of, wanneer het Worddocumenten met een moeilijke opmaak zijn, er een pdf-je van te maken. Dit is gratis leesbaar voor iedereen. Met een kale Acrobat 7 of Foxit PDFReader opent het heel snel en op elk besturingssysteem.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: WORD-document opent niet

door Ger Tielemans -
Workaround: ..soms lukt het wel als je op de rechtermuisknop klikt en dan kiest voor openen in nieuw venster.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -