Content overzetten naar nieuwe installatie

Content overzetten naar nieuwe installatie

door Kees Hommel -
Aantal antwoorden: 6

Helaas ben ik gedwongen om een volledig nieuwe installatie van moodle uit te voeren. Op onze oude installatie draaien inmiddels de nodige cursussen met content, leerlingen, enz.

Op welke manier kan ik het beste alle content van de oude installatie over zetten naar de nieuwe installatie?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kees Hommel

Re: Content overzetten naar nieuwe installatie

door Herbert Keijers -
Kees, ik zit in hetzelfde schuitje.
Ik migreer Moodle binnekort van een oude machine naar een moderne server.
Bovendien zijn de dns namen verschillend. Elke cursus apart overzetten is voor mij ook teveel werk. Dit is mijn plan van aanpak:
  1. Installeer (lege) Moodle op de nieuwe machine.
  2. Zet de oude Moodle in onderhoudsmodus
  3. Backup je moodledata dir
  4. backup je moodledatabank --> vb. moodle.sql
    Als je van dns naam wisselt gaat zich hier een probleem voordoen.Daarom:
    Verander in de moodle.sql file elke instantie van http://www.oudeserver.nl naar http://www.nieuweserver.nl
  5. (Backup eventueel je config file, eigenlijk niet nodig want moodle draait al op de nieuwe machine)
  6. Restore de aangepaste sql file als database naar je nieuwe machine
  7. Zet moodledata dir naar de nieuwe machine. Draag zorg voor de permissies.
  8. Zet eventueel je thema over
  9. Roep de admin directory op in je browser.
  10. Vergeet Cron niet te activeren
Hopelijk kun je hier wat mee. Aanvullingen steeds welkom.
Misschien moeten we er wel een wiki van maken ?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Herbert Keijers

Re: Content overzetten naar nieuwe installatie

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Goed plan. Misschien beste voor het grote publiek in docs.moodle.org (trek je niets aan van je Engels-capaciteiten - er loopt daar genoeg volk rond om spelling en grammatica in orde te zetten)

Ik ga trouwens ook migreren, van een webappartement naar een eigen toestel (volop Linux aan het leren blauw oog). Afhankelijk van wanneer ik de boel aan het werk krijg ergens tussen begin februari en eind augustus vermoed ik. Het is gelukkig nog niet superdringend, alhoewel...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Content overzetten naar nieuwe installatie

door Martin Koops -

Akls je hulp nodig hebt kan ik wellicht iets voor je betekeken.

Ik heb het hele traject zelf doorlopen van nul tot succesvolle linux-server-beheerder. Voel je vrij om te vragen; nu kan ik wellicht iets terugdoen voor de keren dat je mij van advies diende.

Ik heb redelijk goed logje bijgehouden.

Martijn

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kees Hommel

Re: Content overzetten naar nieuwe installatie

door frank weissman -

Het is eigenlijk (in het geheel genomen) nog makkelijker.

Ik heb zojuist een nieuwe installatie verricht ( tweede site).... Om de content over te zetten heb ik alleen gebruik gemaakt van de backup mogelijkheid van moodle. 

Kies de cursus die ik wil backuppen (en overzetten), maak een backup met content (en of studenten) en sla deze op op mijn eigen systeem.

Installeer moodle op je nieuwe server. ( wel gelijke versies gebruiken, anders eerst upgraden). Zet de backup terug en alles draait als een zonnetje.

Mogelijk dat je ook de map moodledata als extra moet downloaden en weer uploaden ( maar in mijn geval is alles meegegaan) tot en met de behaalde scores en resultaten en de anwoorden op de toets.

Succes

Frank

Gemiddelde van de beoordelingen:  -