Hoe 'Status voltooien cursus' te op Cursus voltooid te krijgen?

Re: Hoe 'Status voltooien cursus' te op Cursus voltooid te krijgen?

door Richard van Iwaarden -
Aantal antwoorden: 2

Hoi Hans,

De blauwe vinkjes geven aan dat er geen 'cijfer om te slagen' is ingesteld voor die activiteit. Geef dus een cijfer om te slagen aan bij de activiteit zodat Moodle weet dat er een groen vinkje moet komen danwel een rood kruisje (bv. 5,5 op een schaal van 10)

Bij activiteit voltooien kun je een vinkje zetten zodat de student niet alleen iets hoeft in te leveren en dat het nagekeken is, maar ook dat het aan de cijfervoorwaarde (5,5) heeft voldaan.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Hoe 'Status voltooien cursus' te op Cursus voltooid te krijgen?

door Hans B0s -

Dag Richard,

Bij de toets die als voorwaarde geldt om te slagen heb ik ingesteld:


en


Bij de Instellingen voor cursusvoltooiing staat alleen bij de toets die voor de voltooiing mee doen in de beoordeling een vinkje



Verdere voorwaarden zijn er niet.

En toch is het resultaat bij Cursus Voltooid een Blauw vinkje. 'k zou hier een Groen vinkje verwachten.

Persoonlijk vermoed ik dat er bij 

Cijfer vereistHulp voor Cijfer vereist
De leerling moet een cijfer krijgen om deze activiteit te voltooien
Vereist cijfer om te slagen Hulp voor Vereist cijfer om te slagen
Vereist cijfer om te slagen   Of alle beschikbare pogingen voltooid
o.i.d. iets niet klopt.

Of misschien zie ik toch nog iets over het hoofd.

Bedankt,


Hans

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans B0s

Re: Hoe 'Status voltooien cursus' te op Cursus voltooid te krijgen?

door Richard van Iwaarden -

Hoi Hans,

Draait de cronjob elke minuut?

De vinkjes worden niet 'live' goedgezet. Op de achtergrond draait steeds een programma wat dit update. Het is dan ook zaak om je pagina steeds te verversen (ook dat kan wel eens een probleem zijn op school als er bv. een proxyserver gebruikt wordt)

Kijk bij 'cijfer om te slagen' ook even of het nu 5,5 of 5.5 is... dat vergeet ik altijd. Eén van de twee waarden accepteert Moodle niet.

Je vermoeden is overigens juist: als er een 'cijfer om te slagen' is ingevuld kán er volgens mij nooit een blauw vinkje staan. Het is dan groen óf een rood kruis.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -