hoe pas ik een email aan?

Dit forumbericht is verwijderd

Aantal antwoorden: 5
De inhoud van dit forumbericht is verwijderd en kan niet meer getoond worden.
Als antwoord op Verwijderde gebruiker

Re: hoe pas ik een email aan?

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Die Admin User is de voornaam en achternaam van de eerste beheerdersaccount die aangemaakt is. Je kunt die een zinnige voor en achternaam geven.

Je kunt ook de hele tekst aanpassen. De string-identifier is  newusernewpasswordtext | core

De volledige string-inhoud is:

Hallo {$a->firstname}, Er is voor jou een nieuwe account gemaakt op '{$a->sitename}' en je hebt daarvoor een nieuw, tijdelijk wachtwoord gekregen. De informatie die je nu nodig hebt om op de site in te loggen is: gebruikersnaam: {$a->username} wachtwoord: {$a->newpassword} (je zult je wachtwoord moeten wijzigen wanneer je je de eerste keer aanmeldt op de site) Om '{$a->sitename}' te beginnen gebruiken, klik op {$a->link} In de meeste e-mailprogramma's zal de bovenstaande regel een blauw, onderlijnde link zijn, waarop je gewoon kunt klikken. Als dat niet werkt, knip en plak dan dit adres in de adresbalk bovenaan in je internetbrowser. Vriendelijke groeten van de '{$a->sitename}'-beheerder, {$a->signoff}


Je kunt die  {$a->signoff}  er uit laten natuurlijk. 

Aanpassen van het lokale taalpakket: https://docs.moodle.org/34/en/Language_customisation




Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Dit forumbericht is verwijderd

De inhoud van dit forumbericht is verwijderd en kan niet meer getoond worden.
Als antwoord op Verwijderde gebruiker

Re: hoe pas ik een email aan?

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Als je aangemeld bent met die admin user, dan kun je in het profiel de naam wijzigen. Als beheerder lukt dat misschien ook wel via het gebruikersbeheer.

Het is een slordigheid tijdens de installatie geweest: diegene die de installatie uitvoert, moet wel degelijk een deftige naam / e-mailadres aan die gebruiker geven.

Je kunt ook via moodle/admin/roles/admins.php de hoofdbeheerder wijzigen. Dan wijzigt die naam onder al die dingen.

https://docs.moodle.org/34/en/Site_administrators

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Dit forumbericht is verwijderd

De inhoud van dit forumbericht is verwijderd en kan niet meer getoond worden.
Als antwoord op Verwijderde gebruiker

Re: hoe pas ik een email aan?

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

En ben je de hoofdbeheerder (of beheerder met het laagste userID nummer)? /moodle/user/profile.php?id=1

Je kunt (bijvoorbeeld met phpmyadmin) eens in je databank kijken (met fluwelen handschoenen) wat er zoal in de tabel mdl_users staat

Om je vraag over het wijzigen van een php-bestand - ik denk dat je het taalpakket bedoelt: zie https://docs.moodle.org/34/en/Language_customisation

Gemiddelde van de beoordelingen:  -