zelfcorrectie van een test ook mogelijk tijdens een poging?

zelfcorrectie van een test ook mogelijk tijdens een poging?

door Veerle De Smedt -
Aantal antwoorden: 4

Hallo, 


ik vroeg me af of het mogelijk was dat een cursist al na een halve oefening zijn oefeningen kan doorsturen om te zien of hij juist of fout is EN zichzelf daarbij kan corrigeren. 


Ik heb de 'adaptieve modus' ingesteld zodat je direct met groen voor goed en rood voor fout kan zien wat er klopt en zodat de cursisten hun antwoorden kunnen aanpassen voordat ze de oefening helemaal afsluiten. (knop 'controleer') Pas als ze de oefeningen helemaal afsluiten (knop 'beëindig test'), kunnen ze met hun muis over de oefening glijden om zo de oplossing per zin te kunnen zien.

Verder wil ik de optie voor herbekijken van de tets tijdens de poging aanklikken, maar dat lukt met  niet. Dat staat grijs aangevinkt, zowel als ik de 'adaptieve modus' inschakel als bij 'interactief met meerdere pogingen'. Dus nu moeten de cursisten altijd de hele oefening maken voordat ze hun antwoord kunnen controleren. Op de pc valt dat nogal mee maar als je de mobiele app gebruikt, is dat nogal moeilijk. Het lijkt me handiger dat je al na een halve oefening je antwoorden kan nakijken.

Ik had al ergens gelezen dat je 'interactief met meerdere pogingen' moet inschakelijken om tijdens de poging toch al je antwoorden te kunnen checken maar ten eerste werkt dit niet en moet je toch nog steeds de hele oefening invullen voordat je je antwoorden kan checken en ten tweede kan je dan je eigen antwoorden niet meer corrigeren in een 2e of 3e poging voordat je de oplossing ziet. Ik vind het toch wel heel belangrijk dat zelfcorrectie mogelijk is. 


Alvast bedankt om even mee te denken!

Groetjes

Veerle


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Veerle De Smedt

Re: zelfcorrectie van een test ook mogelijk tijdens een poging?

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

En als je één vraag per pagina zet, zodat het antwoord op de vraag verstuurd wordt?

De antwoorden worden voor zover ik weet niet verstuurd door ze in te vullen, alleen door op de knop beëindig test te klikken of van pagina te wisselen.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: zelfcorrectie van een test ook mogelijk tijdens een poging?

door Veerle De Smedt -

Er zitten 10 zinnetjes in 1 test dus die kan ik niet per pagina laten zien. bedenkelijk



Met de instellingen nu

(vraag per pagina)

(adaptief)

(herbekijk tijdens de poging) grijs dus lukt niet

krijg ik het volgende resultaat in de oefening


Met knop 1 'controleer en corrigeer je antwoord' (ik denk dat het vroeger gewoon 'controleer' heette) krijgt de cursist in het rood en groen een overzicht van wat juist of fout is en kan hij zijn antwoord aanpassen en verbeteren. 

Alleen kan dit niet met een halve oefening wat ik dus ook graag zou willen i.p.v. over 'x' in te vullen. 

Met knop 2 'beëindig en bekijk het correcte antwoord' kan ik pas het antwoord zien als ik er met mijn muis over glijdt. en dan is dus de oefening pas afgesloten.

het blijft me dus een raadsel hoe ik knop 1 kan gebruiken in een halve oefening. want bij 'interactief met meerdere pogingen' lijkt het ook niet te werken en kan de cursist zichzelf ook niet corrigeren.

Nog andere suggesties?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Veerle De Smedt

Re: zelfcorrectie van een test ook mogelijk tijdens een poging?

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers

Hoi Veerle,

Wat je wilt, is dus dat de antwoorden al tijdens het invullen worden gecheckt op juist/onjuist, en niet pas aan het einde? En dat daarbij de nog niet ingevulde antwoorden niet worden meegerekend als 'onjuist'? 

Dat kan volgens mij niet op die manier met de activiteit Test/Quiz, maar wel binnen bijvoorbeeld de plugin H5P, die een andere benadering heeft ten aanzien van interactiviteit. 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joost Elshoff

Re: zelfcorrectie van een test ook mogelijk tijdens een poging?

door Veerle De Smedt -

Bedankt Joost. 


Ja, dat is inderdaad wat ik graag zou willen en vroeger kon dat ook maar een aantal upgrades verder plots niet meer.


Ik zal die H5P eens verder uitpluizen. Bedankt voor de tip. 


Spijtig genoeg heb ik al te veel oefeningen in Moodle zelf aangemaakt.


Groetjes


Gemiddelde van de beoordelingen:  -