Organisering af PDF'er

Organisering af PDF'er

ved Emil Due-Christensen -
Antal besvarelser: 0

Hej folkens

Jeg vil også sige tak for sidst for et hyggeligt og inspirende dansk Moodle Moot.

For at bygge videre på det momentum, der opstod på dagen og de mange interessante bud på løsninger, har jeg har et spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Vi har et ønske om at få ryddet op i vores hold-templates, som giver lærerne en masse materiale, men også gøre holdene en smule kaotiske efterhånden.

Vi er særligt plaget af at have mange pdf'er, og det kunne eksempelvis være lydudskrifter, videoudskrifter, læsetekster og løsningsark. 

Jeg har prøvet at lure mig frem til, hvad den bedste løsning ville være, og indtil videre ser det ud som om at Moodles eget Book-module er det, der kommer tættest på. Det har dog den kæmpe bagside, at så vidt jeg kan se, kan den ikke håndtere PDF'er. I andre foraer kan jeg se, at folk har fundet forskellige hacks til at komme omkring det på. Det kunne f.eks. være at gemme pdf'erne som orphaned activities også vise dem som kapitler i en bog via en embed kode eller en iframe. Det kan jeg godt få til at virke, men det løser stadig ikke problemet med, at holdet ser meget rodet ud for læreren. Alternativt kunne man tænke i, at have materialet ligget på en anden webside, også henvise til det der, men det virker også en smule omstændigt. 

Jeg ville derfor høre, om der var nogle af jer, der havde arbejdet med en løsning til at samle og organisere pdf'er på en overskuelig måde.

Det skal lige siges, at grunden til at vi ikke bare kan have dem alle sammen i en mappe er fordi, at lærerne skal gerne mulighed for at gøre materialet synligt hen ad vejen, derfor virkede bogmodulet umiddelbart mest egnet.

Tak for jeres tid og hjælp!

Bedste hilsner,

Emil