Så fik vi opdateret

Så fik vi opdateret

ved Klavs Kehlet -
Antal besvarelser: 8

Hej Moodler
Tak for sidst ved Moodle Moot 4. april!

Vi blev skubbet ud i en opgradering fra 3.0 til 3.2 og indtil videre fungerer det fint. Der er rigtig mange ting der er blevet langt mere logiske i opbygningen af Moodle - der er selvfølgelig altid ting man kunne tænke sig at ændre, men det må noteres.

Vi (Det Jyske Musikkonservatorium) har taget stafetten og tager næste Moodle Moot til april måned næste år. Jeg tænkte at man evt. kunne ligge det efter Moodle Moot'et der foregår i London, så vi har nogle flere ting vi kan reflektere over.

Og ellers er dette et forsøg på at bruge forummet lidt mere =)

Med venlig hilsen
Klavs Kehlet Hansen
Det Jyske Musikkonservatorium


I svar til Klavs Kehlet

Ang: Så fik vi opdateret

ved Liselotte Strarup Nielsen -

Det lyder spændende med 3.2. Godt alt fungerer.

Ok med Moodle Moot efter London. Det ville være dejligt med en dato vi kunne reservere allerede nu (mens kalenderen er dejlig tom).


Mvh.

Liselotte

Niels Brock

I svar til Klavs Kehlet

Ang: Så fik vi opdateret

ved Kristian schmidt Nielsen -

Godt initiativ med stafetten til næste år. 

Vi har også lige fået opdateret til 3.2.2 og skiftet fra essentials til boost. 
I samme moment opdateret php til version 7.0 og hoppet på redis db som cache og sessions backend.
Vi kørte en test med php7.1 men havde store problemer med sessions låsning, så vi endte på php7.0
Begge dele moodle 3.2.1 -> 3.2.2 og php5.6 ->7.0 kunne mærkes positivt på sidegenereringstiden.

Med venlig hilsen
Kristian Nielsen
IT universtetet i københavn

 

I svar til Kristian schmidt Nielsen

Ang: Så fik vi opdateret

ved Klavs Kehlet -
Vi har ligeledes opdateret til PHP 7.0,  dog kører vi ikke redisdb, hvad er fordelen? (og ville det kunne opdateres uden besvær hvis der er fordel over mysql)


I svar til Klavs Kehlet

Ang: Så fik vi opdateret

ved Tue Korsgaard -
Billede af Translators

Redis er caching - og ikke den egentlige driftsdatabase.  Så det kan ikek helt sammenlignes. 


På store sites vil caching give enorme performance forbedringer især hvis man placere moodledata på NFS-shares eller cluster-filsystemer. 

I svar til Tue Korsgaard

Ang: Så fik vi opdateret

ved Klavs Kehlet -

Okay, det bliver ikke nødvendigt lige foreløbigt så.


Jeg har dog et andet spørgsmål ang. Opslagsværk i 3.2.2

opslagene bliver for brede i forhold til selve rammen på moodle siden, jeg er begyndt at lede lidt rundt i koden for at finde evt. hvor fejlen kan ligge, men det kunne være at der var nogle andre der var hurtigere. 

På billedet kan man se i højre side at teksten går ud over rammen (eller ind under).



Bilag Untitled.png
I svar til Klavs Kehlet

Ang: Formatering af opslag

ved Bente Olsen -

Hej Klavs

Jeg har lige prøvet om jeg kunne reproducere dit problem. Det lykkede med afsnitsformateringen 'preformateret', så mit bud er at din tekst er indsat som preformateret. Tjek det evt. i html-visning (<>)

Bente

I svar til Bente Olsen

Ang: Formatering af opslag

ved Klavs Kehlet -

Nu har jeg tjekket tjekket lidt af hvert og det er desværre ikke det.. vi har opdateret fra 3.0 Aardvark til 3.2 Boost og måske boost temaet kommer til at kigge på nogle gamle css filer?

I svar til Klavs Kehlet

Ang: Formatering af opslag

ved Klavs Kehlet -

Har lige opdaget en funky ting. 

Mange af opslagene har den rigtige bredde men ca. hver anden har ikke.

når jeg kigger på kildekoden ser det umiddelbart ens ud...

Bilag Udklip2.PNG