No puc actualitzar

No puc actualitzar

per Ana Calvo Orts -
Nombre de respostes: 3

Sóc administradora del Moodle del meu centre educatiu i des de inicis de desembre ningú, ni jo com administradora, podem accedir al Moodle. Pensava que era problemes de permisos de google, però ells em diuen que és perquè he d'actualitzar la versió del Moodle, però clar NO pot entrar ningú. Nosaltres tenim el moodle versió 2.6 en un servidor extern i des d'aquí no sé com s'ha de fer. A més a més, la versió que tenim no és compatible amb la versió 3.2 i hauria d'instal.lar primer la 2.9 i després la 3.2.

Ja no sé què més fer, si em podeu ajudar estaria us ho agrairia.


En resposta a Ana Calvo Orts

Re: No puc actualitzar

per Josep Maria Tarruella -

Hola Ana.

El problema que planteges pot tenir moltes causes. Per tant, el primer que cal fer es aïllar el problema i veure quina es la causa real per a trobar la solució adequada.

Primer de tot has d'esbrinar el motiu pel qual et diuen al teu servidor que has d'actualitzar Moodle. Per quin motiu t'han deixat sense servei sense avisar dels perjudicis que et podien causar, etc.

Depèn del motiu que et diguin pel qual no pots entrar com administradora des de Moodle, ho pots intentar fer des de altres opcions, com per exemple via FTP o SSH.

Quin servidor extern és on el tens allotjat el teu Moodle? Amb aquesta dada ja podríem avançar molt en l'ajuda...

I si pots aportar més detalls, tot és necessari per a poder esbrinar la causa i trobar la solució adequada.

Salutacions,

-Josep Maria-


En resposta a Josep Maria Tarruella

Re: No puc actualitzar

per Ana Calvo Orts -

Hola Josep Maria,


Abans de tot moltes gràcies per intentar-me ajudar perquè la veritat és que aquest tema em porta de cap. 

El tema de l'actualització m'ho comenta Google perquè jo en principi pensava que era un problema de permisos de GaFe, és el primer any de coordinadora i estic aprenent moltes coses, però ells em diuen que han mirat i molta gent a inicis de desembre tenia aquest problema i era per falta d'actualització. Jo crec que sí perquè nosaltres tenim la versió del 2013, la 2.6 crec, i ara ja van per la versió 3.2.

Llavors com no puc entrar com administradora al moodle no puc actualitzar, és un peix que es mossega la cua, puc entrar mitjançant el FTP, però no tinc ni idea com puc actualitzar-lo des d'aquí (és la primera vegada que entro per FTP). El servidor que tenim contractat és Dinahosting on també tenim la pàgina web del centre, m'he posat en contacte amb Calidae que són ells que controlen aquest tema i no saben tampoc com ni què s'ha de fer.

D'altra banda, és important saber que necessitem la informació del moodle perquè el professorat té molt cursos en actiu i necessiten el material. He pensat de passar la informació a un nou servidor que proporciona gratuïtament el Departament d'Educació però clar necessito tota la informació del moodle aquest al qual no podem accedir ( no sé si hi ha backup ni on està dintre del FTP) i necessitaria un manual per a poder instal.lar el moodle a un nou servidor perquè no tinc ni idea la veritat, tot i que això no em preocupa tant perquè mirant aquí i allà puc aprendre a com fer-ho. El que realment em preocupa és no perdre la informació del moodle actual.


Moltes gràcies i resto a l'espera a veure si em podeu ajudar.

En resposta a Ana Calvo Orts

Re: No puc actualitzar

per Josep Maria Tarruella -

Hola Ana.

He estat molt liat i no he pogut respondre al teu post fins ara.

Desconec si segueixes amb el mateix problema o ja l'has resolt d'alguna forma.

El teu cas no es fàcil de resoldre, amb la situació que ho tens. Però intento fer-te un resum molt breu amb la finalitat que t'aporti una mica de llum. En cas que et segueixi interessant, m'ho comentes, però has de tenir en compte que en molts centres educatius hi ha gent molt experta en temes de Moodle. Potser recórrer a ells fora una bona idea...

Ara bé, des de que el departament d'Ensenyament va posar a disposició dels centres un Moodle corporatiu i gratuït, molts centres ja s'han despenjat de tenir-ho privadament en un servidor extern.

En el cas vostre, si no hi ha una persona experta en administrar Moodle i servidors, millor fer-ho directament amb Ensenyament, doncs així ja t'oblides de molts problemes i pots gaudir d'una assistència, actualitzacions, fòrums i altres facilitats més d'acord als vostres interessos.

I ara, el breu resum que t'he dit:

Si entres per FTP, has de veure dos carpetes que contenen moltes subcarpetes. Aquestes dos carpetes són els grans nuclis de Moodle. Una d'elles es nomena, normalment "moodle" i conté el programari Moodle pròpiament dit, així com paràmetres de configuració del mateix. Quan es canvia de versió, aquesta carpeta, canvia de contingut.

L'altra carpeta normalment es diu "moodledata" i conté totes les dades, cursos, materials, etc que s'han anat introduint al Moodle. Aquesta és la carpeta realment important amb tot el contingut físic del que s'ha anat introduint al Moodle. Aquesta carpeta sempre s'ha de conservar si es volen conservar les dades d'una versió a l'altra.

Totes dues capetes que t'he comentat anteriorment, les pots rescatar descarregant-les mitjançant FTP. Però desafortunadament aquí no s'acaba la història, doncs ens falta l'accés a la base de dades que normalment es MySQL. En aquesta base de dades, que no pots accedir via FTP, sinó mitjançant una interfase com ara CPanel que els del servidor t'haurien de proporcionar. Aquesta base de dades MySQL, es compon de moltes taules on hi ha les dades que relacionen els continguts de la carpeta moodledata, així com les dades dels usuaris, els permisos que tenen, etc. de tal forma que sense aquesta base de dades, tot l'altre contingut és inútil i viceversa.

Per tant, per passar a un altre servidor o a una altra versió, necessites còpia de la carpeta moodledata i còpia de la base de dades. Sense aquest dos requisits t'arrisques a perdre-ho tot definitivament.

Com fer aquestes còpies, restaurar-les en una altre servidor i fer la instal·lació d'una nova versió?

Aquest és un tema una mica llarg per a explicar-ho per aquí, però amb paciència es podria intentar...

De moment, diguem si les orientacions que t'he donat han servit d'alguna cosa.

Salutacions.