cache bestanden verwijderen

cache bestanden verwijderen

door vera hermans -
Aantal antwoorden: 6

Beste

De Moodle-site van onze school liep de hele tijd vast, er zouden volgens de hosting firma te veel i-nodes zijn en ze raadden ons aan om de cache bestanden te verwijderen om zo plaats vrij te maken. Nu weet ik niet of dit zo maar kan. Ik moet er ook aan toevoegen dat ik niet weet hoe dit precies moet. Maar met een beetje uitleg ben ik al heel blij.

Ik heb overbodige cursussen gebackupt en verwijderd en overal wat opgeruimd, maar dat is niet genoeg zegt men daar. Graag advies.


Bedankt

Vera Hermans

PCVO Moderne Talen Hasselt

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op vera hermans

Re: cache bestanden verwijderen

door Bas van Kollenburg -

Hoi

Onder:

  • Sitebeheer / 
  • Ontwikkeling / 
  • Alle caches leegmaken 

 

Kun je dit doen
Gr Bas

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Bas van Kollenburg

Re: cache bestanden verwijderen

door vera hermans -

Daar ben ik ook gaan kijken, maar een beheerder van een andere Moodle-site zei me dat dit niet zonder risico is...

Heb je die cache ooit gewist op die manier?


mvg

Vera

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op vera hermans

Re: cache bestanden verwijderen

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Geen enkel probleem. Dit gebeurt automatisch bij elke upgrade. Cache is maar cache.

Ik weet alleen niet hoe lang dit gaat werken. Misschien moet je eens denken over een host die wat minder problemen over veel bestanden maakt knipoog

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op vera hermans

Re: cache bestanden verwijderen

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Teveel inodes? Dat heb ik nu nog nooit gehoord droevig

Bestanden van je server verwijderen is het enige wat er aan te doen is: onnodige taalpakketten, onnodige backupbestanden, ... Veel kleine bestanden verbruiken voor dezelfde diskspace meer inodes dan grote.

Je zou wat cache kunnen uitschakelen of naar de databank verhuizen - docs op https://docs.moodle.org/31/en/Caching

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: cache bestanden verwijderen

door vera hermans -

Dag Koen


Waar vind ik die onnodige taalpakketten? Backupbestanden kan ik wel zien, daar heb ik al verwijderd wat echt niet meer nodig was.


Mvg

Vera

Gemiddelde van de beoordelingen:  -