Moodle

Moodle

ved carsten gianelli -
Antal besvarelser: 3

Hej Forum,

Har for et par dage siden installeret en moodle 2.9 på et testdomæne hos unoeuro.com uden problemer. Jeg kan se i trådene at nogen tidligere har haft problemer med dette på unoeuro; men når jeg kan så kan andre i hvert fald også.

Er nu i fuld gang med at fylde indhold i moodle.

Trådene i "Spørgsmål fra nye Moodlere" ser lidt gamle ud? der er ikke mange som er efter 2010 og det undrer mig lidt, skyldes det at det er oprettelsesdatoen man ser i trådlisten?

Jeg vil gerne i kontakt med moodlere, der arbejder med tekniske kurser målrettet dels håndværkssektoren og dels den legalmetrologiske sektor. Jeg arbejder der med en kombination af tilstedeværelsesundervisning og elektronisk formidlet undervisning på flere sprog.

med venlig hilsen carsten gianelli


I svar til carsten gianelli

Ang: Moodle

ved Jens Gammelgaard -
Billede af Translators

Hej Carsten,

Moodle trækker efterhånden en del ressourcer på den server, der benyttes, så det kan godt være, at du i pilotfasen kunne få lige så meget gavn af en lokal installation med netværksforbindelse a la: https://download.moodle.org/windows/

I mit arbejde med Moodle hjælper jeg nogle, der benytter sig af tekniske kurser. (Der er eksempelvis flere maskinmesterskoler, som benytter sig af Moodle)

Du er velkommen til at skrive direkte til mig udfra det konkrete e-learningudviklingsforløb du står overfor smiler

Venlig hilsen

Jens Gammelgaard

I svar til carsten gianelli

Ang: Moodle

ved Tue Korsgaard -
Billede af Translators

Hos Praxis  -  Erhvervsskolernes forlagt hvor jeg er digital chef har vi valgt at basere vores fremtidige platform på Moodle og har selvfølgelig en del erfaring fra håndværkssektionen. 


Du kan se lidt om hvordan hvordan vi gør på vores platform praxisonline.dk.  



I svar til carsten gianelli

Ang: Moodle

ved Liselotte Strarup Nielsen -

Hej Carsten

På Niels Brock arbejder vi en del med Moodle (og er bl.a. hostet hos Praxis/Tue). Vi er også et par stykker, der er MCCC-certificeret og vi hjælper gerne med sparring, brugeruddannelse m.m.

Vi har også en lille Moodle erfa-gruppe (Moodle Moot) med fokus på ungdomsuddannelser. Vi mødes og diskutere forskellige problemstillinger, inspirerer hinanden og udveksler erfaringer. Formen er uformel (men seriøs).
Vi har et fælles Moodle-rum, men mødes halvårligt. Næste gang d. 29. oktober 2015 (nærmere info kommer efter sommerferien).

Du er velkommen til at kontakte os på lsn@brock.dk


Med venlig hilsen

Liselotte