Meerder lessen in een cursus

Meerder lessen in een cursus

door Sjoerd Bakker -
Aantal antwoorden: 2

Dag beste Moodlers,

Ik ben nog niet erg lang bezig met Moodle, maar ontdek het nu langzaamaan. Erg leuk allemaal. Helaas loop ik vast. Waarschijnlijk zal het een denkwijze zijn, maar ik kom er zelf niet uit. 

Momenteel ben ik bezig met het ontwikkelen van een e-learning omgeving voor nieuw personeel. De functies zijn allemaal verdeeld in "levels" en per level wil ik eigenlijk een cursus maken. So far, so good. 

Nu wil ik per cursus meerdere lessen toevoegen. Zodat ze deelbrevetten kunnen halen. Hier loop ik vast. Ik krijg dit niet voor elkaar. 


Als dit eenmaal gelukt is, moet elke andere les pas toegankelijk worden wanneer een andere gehaald is. Dit lukt wel, mits deze niet in een cursus staat. Daarnaast moet een volgende "level"/cursus beschikbaar worden als de andere cursus volledig is afgerond.


Eerste vraag dus: is het mogelijk om meerdere lessen in één cursus te krijgen?


Ontzettend bedankt! 


Groetjes,


Sjoerd

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Sjoerd Bakker

Re: Meerder lessen in een cursus

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Als je met "les" een les bedoelt met de lesmodule, dan kan dat eenvoudig door wijzigingen aanzetten, activiteit toevoegen. Je kunt met de instellingen van elke module, die voorwaardelijk laten verschijnen, afhankelijk van datum, resultaten op andere modules, ...

https://docs.moodle.org/28/en/Conditional_activities

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Meerder lessen in een cursus

door Sjoerd Bakker -

Dank voor het antwoord. Echter lukt het dan nog niet. Deze activiteit, de les, komt dan boven de cursussen te staan en wordt geen onderdeel van die cursus. 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -