Geluid embedded in de html pagina.

Geluid embedded in de html pagina.

door henny jellema -
Aantal antwoorden: 21
Beste mensen,

Met de html editor van Moodle heb ik dit lesje gemaakt als webpagina.


http://moodle.etine.nl/mod/resource/view.php?id=310

inloggen als gast

Nu wil ik dat het geluid het ook nog doet. Op de een of andere manier krijg ik het geluids-bestand niet in dezelfde map als de html pagina.


Als ik thuis even in mekaar frommel ( met kladbloc of zo ) en ik laad beide files op dan lukt het wel:

http://moodle.etine.nl/mod/resource/view.php?id=312

maar dat heeft weer andere nadelen. Bovendien het zou toch met die Moodle editor moeten kunnen?

Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt voor het kijken.

Hartelijke groeten van Henny.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op henny jellema

Re: Geluid embedded in de html pagina.

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Als antwoord op koen roggemans

Re: Geluid embedded in de html pagina.

door henny jellema -
Beste Koen,

Ik heb blz. 121 t/m 124 uitgeprint en hier naast me liggen, maar ik krijg het niet goed.

Ik heb 3 screenshots gemaakt en in een word-document gekopieerd. Ik stuur het met dit bericht mee als een attachment. Ik denk dat ik dan makkelijker kan uitleggen waar ik vast loop.

Hartelijke groeten van Henny.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op henny jellema

Re: Geluid embedded in de html pagina.

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Henny, ik zie dat je een vinkje zet -> geen vinkje zetten maar er op klikken zou de oplossing moeten zijn
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Geluid embedded in de html pagina.

door henny jellema -
Beste Koen,

Nee, dat is de oplossing niet. Ik had eerst niks gevinkt, maar omdat er niks gebeurde...

Wat bedoel je precies met er op klikken?

Wat ook wel lastig is met dat "kettingschakeltje" is dit: Als je dat aanklikt, vraagt ie om een geselecteerde tekst. Maar ik wil dat het geluid uit dat spelertje komt. Hij accepteert dat spelertje niet als geselecteerde tekst.

Waar ik niet helemaal vat op krijg is dit:

Als je bij Moodle "wijzigingen aan" activeert, kun je 'bron toevoegen' en 'activiteit toevoegen'.
Ik heb die html pagina met Moodle gemaakt door als bron "webpagina maken" te kiezen. Met de Moodle editor dus. Die pagina zit dus ergens - tja waar eigenlijk? in een bronnendirectory?
Hij staat in ieder geval niet op de bestandenlijst, waar alle bestanden van dit vak te vinden zijn, die ik door uploaden in Moodle heb gezet.

Hoe krijg je bestanden, die je van buiten af upload in contact met een bestand dat je binnen Moodle hebt gemaakt?



Hartelijke groeten van Henny.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op henny jellema

Re: Geluid embedded in de html pagina.

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Er op klikken: Je klikt gewoon op de naam van het geluidsbestand dat je wil gebruiken. Zo wordt de URL ingevuld

Spelertje: Je mag dat er niet zelf in plakken - Moodle doet dat voor jou. Als je geen tekst wil selecteren, selecteer dan bijvoorbeeld het punt van je zin, of zet een punt om te selecteren. Dit zie je niet meer staan als Moodle het spelertje gezet heeft en Moodle krijgt zijn zin. Je moet in elk geval iets selecteren omdat het een hyperlink moet worden naar je geluidsbestand (of je wil of niet: het blijft HTML) en hyperlinks verwachten nu eenmaal iets waarop geklikt kan worden.

De pagina die je maakt met 'webpagina maken' zit in de databank en daarom vind je daar geen sporen van terug in het bestandssysteem.  Vermits het  HTML is, is de manier om twee bestanden met elkaar te koppelen een hyperlink, of je dat bestand nu geüpload hebt of gemaakt binnen Moodle heeft geen belang.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Geluid embedded in de html pagina.

door henny jellema -
Beste Koen,

Ok, ik heb de code met het spelertje enz er uit gehaald en toen de titel van mijn tekst 'En Ville' geselecteerd. De aanwijzingen opgevolgd enz..
Maar wat er ook gebeurt, er komt geen geluid.

Mijn excuses voor al die moeite, maar mag ik je nog een keer een attachmet sturen met alle stappen die ik doe?

Want het zou toch moeten lukken, nietwaar?

Hartelijke groeten van Henny.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op henny jellema

Re: Geluid embedded in de html pagina.

door Kris Gonnissen -

Dag Henny

Blijkbaar doe jij niets fout, maar hangt hetgeen je te zien krijgt alleen af van je provider. Ik heb het eens nagespeeld op twee sites die op verschillende plaatsen gehost worden.

Bij de ene Moodlesite krijg ik mooi een mp3-spelertje te zien, en bij de andere slechts een link, waarop je moet klikken...

Je zal dus allicht je hostingbedrijf moeten aanspreken.

Kris

Bijlage mp3.jpg
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: Geluid embedded in de html pagina.

door Jan Joost de Vries -
Kris,

Is het bij jouw bekend waarom de enen site het wel en de andere niet liet zien. Met andere woorden heb je dat probleem destijds voor je zelf kunnen oplossen?

Groet Joost
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jan Joost de Vries

Re: Geluid embedded in de html pagina.

door Kris Gonnissen -

Oei, blozend, gewoon vergeten de Multimediaplugins in te schakelen:
Beheer » Configuratie » Filters » Multimediaplugins.

En daarna werkt het (bij drie verschillende hosts uitgeprobeerd)...

Kris (verlegen)

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jan Joost de Vries

Re: Geluid embedded in de html pagina.

door Kris Gonnissen -

Maar toch is er nog iets niet helemaal in orde met "embedded geluid": met de ingebouwde player wordt geluid bij mij blijkbaar sneller dan normaal afgespeeld.

Probeer maar even uit op
http://www.sgi-kapelle.be/moodle/mod/resource/view.php?id=21

Als je daar klikt op het woordje "hierachter" hoor je het bestandje volledig correct, met een klik op de player-knop gaat het te snel...

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: Geluid embedded in de html pagina.

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Daar is al heel wat over gepost. Ik denk dat je de beste samenvatting hier vindt
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Geluid embedded in de html pagina.

door Kris Gonnissen -

Tja, dat heb je met gedownloade bestandjes... Ik heb met Audacity de sample rate aangepast en nu is alles oké! Bedankt, Koen.

Op mijn testsite vind je nu zowel een "juist" als een "verkeerd" bestandje.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: Geluid embedded in de html pagina.

door henny jellema -
Beste Kris,

Bedankt voor je moeite om mij te helpen.
Echter, bij jouw testsite krijg ik uit beide bestanden goed geluid.

Hartelijke groeten


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op henny jellema

Re: Geluid embedded in de html pagina.

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Neem gerust van mij aan dat je mediafilter uit staat Henny. Via beheer, filters, mediafilter zou je al wat moeten kunnen in orde krijgen.

Ik neem de info over de samplerates op in de handleiding
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Geluid embedded in de html pagina.

door henny jellema -
Beste Koen en Kris,


Dat had ik wel gecheckt. Volgens mij staat alles goed.
En als er iets dicht zou zitten ........

http://moodle.etine.nl/mod/resource/view.php?id=319

zou dit het toch ook niet doen? ( inloggen als gast)

Maar goed, ik wil niet zoveel tijd van jullie vragen. Ik ga de Moodle editor niet meer gebruiken. Het kan tenslotte ook op mijn eigen manier: eerst alles maken met mijn eigen spullen en dan uploaden naar Moodle.

Ik hou me wel aanbevolen als iemand anders voor zichzelf nog eens wil uitzoeken hoe dit nou kan, ja dan wil ik het wel graag weten.

Hartelijke groeten van Henny.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op henny jellema

Re: Geluid embedded in de html pagina.

door henny jellema -
Hebben jullie het gezien?

HIJ DOET 'T!!!

Heeft iemand hem aangezet? Of deed hij het uit zichzelf? Ra,ra, .... hoe kan dat?

Toch zie je dit vaker: helemaal knetter geworden laat je de boel eens even liggen en daarna gaat het vanzelf!

Hartelijke groeten van Henny.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op henny jellema

Re: Geluid embedded in de html pagina.

door Kris Gonnissen -

bedenking?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: Geluid embedded in de html pagina.

door Jan Joost de Vries -
Was precies zoals je aangaf eerder in de posting..
Gemiddelde van de beoordelingen:  -