Niet beschikbaar

Niet beschikbaar

door Peter van Bussel -
Aantal antwoorden: 3

Geacht forum,

Nadat ik in Moodle mijn eerste cursus aangemaakt heb, blijkt deze "Niet beschikbaar" voor gebruiker leerling (zie afbeelding hieronder). Voor de beheerder en beheerder in de rol van leraar, ziet alles er normaal uit. Bij "Bewerk instellingen" van deze cursus, staat bij "Zichtbaar", "toon"ingesteld. De cursusstartdatum is ingesteld op een datum vóór vandaag, dus dat lijkt mij OK. Wat doe ik fout?

Groet,

Peter

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Peter van Bussel

Re: Niet beschikbaar

door Richard van Iwaarden -

Hoi Peter,

De melding die je krijgt heeft met rechten te maken. Zorg dat de leerling toegang krijgt.

Je kunt dit instellen bij Cursusbeheer -> Gebruikers -> Aangemelde gebruikers.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Niet beschikbaar

door Peter van Bussel -

Hé Richard,

Bedankt voor je hulp! Ik kijk nu op Aangemelde gebruikers. Ik zie daar rollen, geen rechten. Wanneer ik naar Rechten, controleer rechten kijk, en ik kijk naar een individuele testleerling, dan begrijp ik wel waarom de cursus niet beschikbaar is. Hoe kan ik nu voor alle leerlingen, alle bronnen en activiteiten beschikbaar maken?

Groet,

Peter


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Peter van Bussel

Re: Niet beschikbaar

door Peter van Bussel -

Hallo Richard,

Ik denk jouw aanwijzing nu beter te begrijpen, Je bedoelt denk ik, dat ik de deelnemende leerlingen in Aangemelde gebruikers moet aanmelden. Die leerlingen staan daar echter allemaal keurig in! Wat nu?

Groet,

Peter


Gemiddelde van de beoordelingen:  -