Beginners vraag woordenlijst

Beginners vraag woordenlijst

door Richard Dekker -
Aantal antwoorden: 4

Goede dag,

Ik ben moodle aan het uitproberen en  heb een cursus gemaakt met daarin ook een woordenlijst. Nadat ik deze woordenlijst naar een 'hoofdwoordenlijst'  heb 'gepromoveerd' kan ik er echter nergens meer bij. Ook niet als ik me de rol van leraar toewijs. Mijn vraag is, waar kan ik de hoofdwoordenlijst onderhouden?



Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard Dekker

Re: Beginners vraag woordenlijst

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Enkel leraars kunnen iets toevoegen aan een hoofdwoordenlijst. Heb je iets veranderd aan je rollen?(gebruikers, rechten, definieer rollen)? Je schrijft "als ik me de rol van leraar toewijs": hoe doe je dat?

Zijn er eventueel andere instellingen die je toegang zouden kunnen beperken (beperk toegang)? 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Beginners vraag woordenlijst

door Richard Dekker -

Mijn rol is beheerder, en in die rol heb ik iets bij een item op het  'plusje'  gedrukt en daarna was het item aan de hoofdwoordenlijst toegevoegd. Ik zie nergens waar ik een hoofdwoordenlijst kan aanmaken (ik ben nog enige gebruiker op dit moment) of waar ik als beheerder bij de hoofdwoordenlijst kan. Als er een fout in een item zit kan dat niet gewijzigd worden?  (tenzij ik in phpadmin in de bestanden ga rommelen, maar dat is vast niet de bedoeling) 

De onderwerpen in de gewone woordenlijst kan ik wel bewerken, maar het item dat ik naar de hoofdwordenlijst heb gepromoveerd is dit bewerkingings icoontje verdwenen 




update:

Ik zie inmiddels dat ik ergens een andere woordenlijst heb in een verborgen cursus. Deze is als hoofdwoordenlijst aangemaakt en daar kan ik de items wel wijzigen,

punt is dus opgelost, iig bedankt voor de hulp




Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard Dekker

Re: Beginners vraag woordenlijst

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Je kunt maar één hoofdwoordenlijst per cursus hebben - misschien dat daarom de optie niet meer aangeboden wordt.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Beginners vraag woordenlijst

door Richard Dekker -

Dat heb ik nu gezien. De verborgen testcursus was als hoofdwoordenlijst aangemaakt. Die is naar subwoordenlijst gezet en kan krijg je de keuze bij de andere woordenlijsten om daar een hoofdwoordenlijst van te maken.


Gemiddelde van de beoordelingen:  -