groepen opkuisen

groepen opkuisen

door Ilse Scheys -
Aantal antwoorden: 2

Hallo

Ik werk bij CVO Meise-Jette en wij gebruiken Moodle.

Wij organiseren dit als volgt: er zijn verschillende cursussen bv cursus iPad, cursus Android, cursus Italiaans,..

Per cursus zijn er verschillende groepen :
bv in de cursus iPad zijn er 3 groepen: de groep die maandagochtend les volgt, de groep die woensdagavond les volgt, de groep die donderdagnamiddag les volgt. Zij volgen allemaal dezelfde cursus en krijgen dezelfde leerstof aangeboden.

Een groep krijgt een half jaar les.

Als een groep de cursus beëindigd heeft,  moeten deze groepen opgeruimd worden anders krijgen we veel te lange lijsten met al deze groepen. 

Voor onze totale school gaat het over +/- 250 groepen per semester die moeten verwijderd worden.

Tot nu toe doen we dat manueel dwz we openen de cursus, gaan naar de groepen, selecteren de groepen en verwijderen die.

Ik zoek naar een automatisch systeem om al die groepen over de cursussen heen te verwijderen.
Kan dat ?.

Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Groeten

Ilse Scheys

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ilse Scheys

Re: groepen opkuisen

door Tim Garré -

Dag Ilse,

Ik denk dat je dit het gemakkelijkste kunt doen met CSV... Meer informatie hierover lees je hier: http://docs.moodle.org/22/en/Upload_users

Kort voorbeeld:

username,password,firstname,lastname,email,course1,group1,cohort1
jonest,verysecret,Tom,Jones,jonest@someplace.edu,math102,Section 1,year 3
reznort,somesecret,Trent,Reznor,reznort@someplace.edu,math102,Section 3,year 4

Eerste rij moet zijn wat hier als eerste staat... Ik denk dat de begrippen wel duidelijk zijn? ... Als je nu die groep wilt verwijderen kun je als laatste kolom gewoon DELETE1 schrijven... en dan op de 2de rij zet je een 1 bij die kolom:
DELETE1
1

Dan zou die cursist verwijdert moeten zijn uit die bepaalde groep... Hoe ik het doe... Ik maak in het begin van het jaar allemaal CSV bestanden aan om de cursisten te importeren... Ik hou die bij tot einde van het jaar... En dan zet ik er gewoon "suspent" achter met daaronder allemaal 1 ... Dan hebben al deze cursisten geen toegang meer tot de cursus... Ze blijven wel in de groep en de punten blijven dus actief.. Maar ze kunnen er zelf niet meer in... Dit kan wel handig zijn voor inspectie knipoog!
=> P.S.: Ik maak een CSV met Excel.. Gwn opslaan als CSV

Hopelijk heb ik je verder kunnen helpen!

Mischien kun jij mij helpen met "mijn probleem" aangezien je ook op een grote school werkt blijkbaar? Hoe lossen jullie dit probleem op? => https://moodle.org/mod/forum/discuss.php?d=260339

Alvast bedankt!


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ilse Scheys

Re: groepen opkuisen

door Jan Kouwenhoven -

Beste Ilse,


Wij werken met site groepen.

dat wil zeggen dat elke klas / studiekeuze een eigen sitegroep krijgt, die wijzen we aan in de cursussen en laten de sitegroepen vanuit het leerlingvolgsysteem, Magister,  automatisch synchroniseren.


uitkomst:

Als een leerling bevorderd gaat hij/zij mee naar de nieuwe cursussen en wordt uit de oude verwijderd.

Als een leerling van school gaat wordt deze uit de cursussen verwijderd.


omdat er in een klas verschillende profielen mogelijk zijn hebben we meer dan tweeduizend sitegroepen, aanwijzen gaat via een zoekscherm.


Zelfs personeel van de diverse locaties zitten in sitegroepen, dan zijn ze ook makkelijk aan te wijzen voor cursussen in verband met bijscholing en dergelijke.


Jan Kouwenhoven

Applicatiebeheerder

Stedelijk Lyceum, Enschede

Gemiddelde van de beoordelingen:  -