Återkoppling på uppgift syns inte

Återkoppling på uppgift syns inte

av Gunilla Brattberg -
Antal svar: 5

Hej!

I min uppgraderade moodleinstallation 2.2.9 har det inträffat att den återkoppling jag ger på inlämnade uppgifter inte syns hos kurseltagaren vilket den gjorde i min tidigare installation. Jag har letat men inte hittat någon inställning jag har missat. Vad kan detta bero på?

Hälsn
Gunilla

Som svar till Gunilla Brattberg

Re: Återkoppling på uppgift syns inte

av Jeff Forssell -
Som svar till Jeff Forssell

Svar: Re: Återkoppling på uppgift syns inte

av Gunilla Brattberg -

Nej, det har jag inte. Jag har ställt frågor även i engelskspråkiga forumet men inte fått några svar.

I våras uppgraderade jag till 2.2.9. och det som jag inte får att funka handlar om uppgifterna. När en elev besvarar uppgiften och jag går in på dennes svar och skriver kommentarer inuti deras text med en annan färg och sparar detta så kan jag återfinna min text men eleven ser den aldrig.

Jag har gjort så utan problem i åratal i min tidigare installation och jag har nu letat överallt efter någon inställning jag har missat men kan inte hitta någon sådan.

Om du har någon ide´ jag kan prova så skulle jag verkligen uppskatta det. Nu får jag skicka kommentarerna i vanlig e-post.

Gunilla

Som svar till Gunilla Brattberg

Re: Svar: Re: Återkoppling på uppgift syns inte

av Jeff Forssell -

Jag har ingen 2.2.9 men jag har en 2.2.1 och en 2.2.2
Jag har heller inte använt assignments i nämnvärd grad (mest quiz!).
Tänker inte installera en 2.2.9 men om du vill kan du:

1) ge mig editing teacher  tillgång till en kurs med detta problem

eller, i andra hand

2) skickar en kursbackup fil med den krånglande komponenten och vi hoppas att 2.2.1 uppför sig på samma sätt