rechten binnen cursus

rechten binnen cursus

door jorg duitsman -
Aantal antwoorden: 5

Binnen kort is er bij ons op school toetsweek en we hebben een aantal leerlingen die de toets binnen moodle gaan maken. Nu is de vraag of ik deze leerlingen het "recht" kan ontnemen om berichten naar elkaar te sturen. Zo ja hoe kan ik dat instellen. Ze kunnen dat namelijk in hun profiel instellingen weer aan zetten. Ik zou graag willen dat de leerlingen de knop profielinstellingen niet kunnen zien.

 

Groet Jorg

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op jorg duitsman

Re: rechten binnen cursus

door Pieter van der Hijden -

Dat lijkt me een echte hersenkraker. Messaging is IMHO een bevoegdheid op systeemniveau, ik betwijfel of je daar als docent wat over te vertellen hebt. Wat wél kan is tijdens de toets de systeembeheerder vragen om messaging uit te schakelen, maar dat is een paardenmiddel, dan kan namelijk geen enkele site gebruiker meer met messages werken.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Pieter van der Hijden

Re: rechten binnen cursus

door jorg duitsman -

Oke dat had ik ook al in de gaten maar hoe gaan andere scholen om met dit gegeven. 

Het zal niet de bedoeling zijn dat leerlingen elkaar berichten gaan sturen tijdens een toets...

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op jorg duitsman

Re: rechten binnen cursus

door Jan Kouwenhoven -

Wij gaan hier niet verder op in.

Bij twijfel, dat merk je gauw genoeg kijken de docenten in de logs van deze leerlingen, simpel even controleren op send massage.

Hebben er ook nog nooit opmerkingen over gehad en toetsen al jaren via Moodle.

 

Jan Kouwenhoven

Stedelijk Lyceum

Enschede

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op jorg duitsman

Re: rechten binnen cursus

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Bij ons staat messaging om die reden af. Ondertussen staat het internet natuurlijk al vol tools om messaging mee te doen, dus is dat allicht wat achterhaald.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op jorg duitsman

Re: rechten binnen cursus

door Arnout Vree -

Als je instelt dat je de vragen en antwoorden gaat husselen, dan zou ik berichten aan laten staan. Krijg je een leuk effect glimlach

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -