Avisering av inlämnad uppgift

Avisering av inlämnad uppgift

av Gunilla Brattberg -
Antal svar: 7

Hej!

Det går att få foruminlägg aviserade i e-posten, men kan man också få inlämnade uppgifter aviserade i e-post? Jag har för mig att det har fungerat förut men du funkar det inte och jag kan inte hitta någon inställning där detta kan begäras.

/Gunilla

 

Som svar till Gunilla Brattberg

Svar: Avisering av inlämnad uppgift

av Jeff Forssell -

Hej Gunilla,

Tack för senast!

Vilken version av Moodle arbetar du i? (Så jag vet om jag om vet nog för att säga något vettigt!)

Det verkar som om det skall gå även i 2.3: http://docs.moodle.org/23/en/Assignment_settings#Notifications_to_graders

Som svar till Jeff Forssell

Svar: Avisering av inlämnad uppgift

av Gunilla Brattberg -

Jag arbetar fortfarande i version 1.9.7. då jag hade problem att få en nyare version att fungera.

Jag har följande inställning

Aktivitet online

 
Som svar till Gunilla Brattberg

Svar: Avisering av inlämnad uppgift

av Jeff Forssell -

Jag har någon gång råkat ut för att koppling mellan Moodle och serverns mail tjänst har slutat fungera (jag tror det var någon ändring på servern som gjordes).

Funkar andra email funktioner från Moodle (t ex för att bekräfta ny registrerering, eller skicka ut forum bidrag)?

Som svar till Jeff Forssell

Svar: Avisering av inlämnad uppgift

av Gunilla Brattberg -

Ja, foruminlägg aviseras som de ska om jag prenumererar på dom.

Registrering är inte aktuellt då jag själv registrar mina deltagare.

Som svar till Gunilla Brattberg

Svar: Avisering av inlämnad uppgift

av Jeff Forssell -

Jag har en 1.9.9 Moodle där jag testade nu och den skickade ett epostmeddelande när jag lämnade in en assignment fil.

Har du sett till att du är satt som distanslärare i kursen? (Ibland kan man hålla på som Admin och känna som om man är lärare, men det är trolig att det inte skickar notification till admin om inte den är samtidigt satt som (distans)lärare )

Annars har jag inga nya uppslag.  (Möjligen att du provar uppgradera till 1.9.9)

Som svar till Jeff Forssell

Svar: Avisering av inlämnad uppgift

av Gunilla Brattberg -

Tack för tipset!

Det beror säkert på att jag glömt att lägga till mig som lärare. Det är så självklart eftersom det inte finns någon annan som leder kurser, men den rollen måste förstås besättas.

Hälsn

Gunilla