Excel bestanden binnen moodle bewerken

Excel bestanden binnen moodle bewerken

door Wim Eling -
Aantal antwoorden: 11

Hallo Moodlers,

Wij zijn bezig om een excel beoordelingsformulier binnen moodle beschikbaar te maken. Dit doen we doormiddel van de bron module waarin we het excel bestand hebben geupload. Nu zouden we graag zien dat dit bestand in moodle kan worden veranderd en kan worden opgeslagen. Het bestand kan wel worden veranderd maar niet worden opgeslagen. Een andere oplossing is het te downloaden veranderen en weer te uploaden. Maar bestaat er binnen moodle geen manier waardoor je het gewoon kan opslaan ?

Met vriendelijke groet,

Wim Eling

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Wim Eling

Re: Excel bestanden binnen moodle bewerken

door Jean-Pierre Pawlak -
Een beoordelingsformulier? Heb je de questionnaire module al eens uitgetest?
Als antwoord op Jean-Pierre Pawlak

door Wim Eling -

Nee nog niet maar het gaat er eigenlijk om dat leraren een standaard excel formulier gebruiken bij het beoordelen van gemaakte opdrachten. Een leerling heeft hier nix mee te maken.

door Ger Tielemans -

Er zijn varianten op de in gebouwde grades gemaakt, onder andere door Gustav. Daarmee kun je als docent kolom-operaties verrchten zoals: "neem de cijfers uit de eerste 10 kolommen, gooi het laagste weg, reken het gemiddelde uit van de rest en schrijf het resultaat weg in een resultaat-kolom. Wat voor extra operaties voegen jullie toe?

(te vinden in de cvs van Moodle.org)

Als antwoord op Ger Tielemans

door Wim Eling -

Waar in de cvs staat gustav's bijdrage? Er staat namelijk zoveel en ik kan het nie vinden. En om op jou vraag terug te komen, op mijn site staat het excel formulier dat wij graag in moodle zouden willen opnemen (http://wallem.e12.nl/Pagina.htm). Door in de hokjes van voldoende goed etc een teken te plaatsen word de beoordeling gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Wim Eling

door Ger Tielemans -

Het is de eerste gradebook, zonder extensies. Ik heb die zo aangepast dat die NAAST het standaard grades kan draaien. (zie de zip)

Omdat dit geen module of blok is, moet je code toevoegen, in dit geval als je 1.4.4 draait in block_admin.php:

Bijlage vraag008.gif

door Ger Tielemans -

hier die gewijzigde files:

Interessant schema, dat gaat veel verder dan de oplossing van Gustav.

Dat scheme inbouwen in Gustav's gradebook als eigen variant zou heel aardig zijn: in principe heb je hier je eigen RUBRICS beoordeling ontworpen.

Een vraag: de totaal score wordt opgebouwd uit de individuele scores.
Daardoor tellen alle elementen even zwaar mee. (zover ik het snel zie)
Wat is jullie overweging om NIET te kiezen voor de oplossing, waarbij  sommige elementen minder zwaar meetellen dan andere? 

door Wim Eling -

Ik weet verder niet wat de achterliggende gedachte is geweest voor het kiezen van de oplossing bij het beoordelingsformulier. Dat is door de docenten gedaan.

Mvg,

Wim

door Wim Eling -
Maar waar moet ik de php files van gustav neerzetten? als het geen module.

door Wim Eling -

Ik heb zelf geprobeerd en ik ben al iets verder ik ziet het cijfer icoon in de beheer blok maar als ik erop klik krijg ik de volgende foutmelding iemand die hetzelfde heeft gehad bij het installeren van gustav's grades ?

Warning: main(gradeslib.php): failed to open stream: No such file or directory in c:\program files\easyphp1-8\www\moodle\course\gradesgustav.php on line 6

Hij zegt dus dat gradeslib.php niet bestaat en klopt ook want die staat niet in de map C:\Program Files\EasyPHP1-8\www\moodle\course iemand een idee

mvg,

Wim Eling

door Jan Dierckx -
Je zal de require statements moeten aanpassen zodat ook daar telkens de naam gustav in voorkomt: overal waar verwezen wordt naar gradeslib.php moet dan gradeslibgustav.php komen,  verwijzingen naar grade.php verander je overal in gradegustav.php, enz...

ofwel moet je de bestanden zelf aanpassen: hernoem ze tot grade.php, grades.php en gradeslib.php
(Zorg er dan wel voor dat je een backup hebt van de originele versies!)
Succes!