Multi-language content filter

Multi-language content filter

door Rik Strobbe -
Aantal antwoorden: 3

Ik zou de Moodle frontpage meertalig willen maken, ttz. de inhoud aanpassen naargelang de gekozen taal.

Voor zover ik het begrijp kan dit via het Multi-language content filter. Ik heb dit filter ingeschakeld (in Manage filters: Active? = On en Apply to = contents and headings).

Daarna in frontpage.php bij wijze van test het volgende toegevoegd:

<h4>
<span lang="nl" class="multilang">Nederlands</span>
<span lang="en" class="multilang">English</span>
</h4>

Ongeacht de geselecteerde taal verschijnt echter "Nederlands English".

Doe ik iets fout / ben ik iets vergeten?

Na een paar uur op de sukkel ben ik aan hulp toe knipoog

 

Rik

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Rik Strobbe

Re: Multi-language content filter

door Peter-Anne Wissema -

Ik neem aan dat je de gewenste taalpakketten wel hebt geïnstalleerd? Dan is het daarna misschien het snelst om de gbruiker zelf voor de taal te laten kiezen (of een beheerder van een course).

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Peter-Anne Wissema

Re: Multi-language content filter

door Rik Strobbe -

De taalpakketen zijn geïnstalleerd en werken.

De bedoeling is dat de gebruikers in de frontpage een tekst krijgen in hun eigen (gekozen) taal en een overzicht van de cursussen die in deze taal beschikbaar zijn.

Kan dat via <span lang="nl" class="multilang">...</span> ?

Of moet het anders ?

 

Rik

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Rik Strobbe

Re: Multi-language content filter

door Ger Tielemans -
Multi language filter werkt pas op het niveau van de resources en activities die je in Moodle toevoegt/vult: je moet daar voor alle talen hun taalvariant van de inhoud aanmaken. Het filter switcht tussen die talen op basis van het taalprofiel dat in de gebruiker aan heeft staan: Of dwingend opgelegd door de docent/beheerder of vastgelegd in het persoonlijke profiel van die gebruiker.
Het gebruik van dit filter kan de performance erg beinvloeden

Over de browser van de gebruiker thuis heb je geen regie: als die als Nederlander liever een Franstalige browser gebruikt, dan zou Moodle denken dat hij deze taal-versie wil zien en die taal kunnen forceren... Maar heb jij dan de Franse variant klaar staan?

Je hebt meer controle door de taal in te stellen, dan weet je zeker welke taal jouw cursist na het inloggen ziet. (de interface gaat dan vanzelf mee, mits je de talen hebt geinstalleerd: voor demo's is Arabisch altijd leuk, dan draait de menubalk ook nog eens van links naar rechts.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -