Beschrijving hoe Moodle behoorlijk te beschrijven

Beschrijving hoe Moodle behoorlijk te beschrijven

door Ben Boon -
Aantal antwoorden: 1

Nadat ik Moodle lokaal heb laten installeren en het pakket heb uitgeprobeerd en gepresenteerd aan mede projectleden, willen we nu overgaan tot het installeren op de server.

Mijn IT beheerder stelt de volgende vragen:

Ik ben aan het zoeken naar een behoorlijke beschrijving van hoe Moodle correct te installeren.

Op de Pc waar het nu opstaat was het geen probleem om PHP, MySQL en Apache erop te laten zetten door de install, maar dat wil ik op de server niet doen

MySQL is voor de database, maar er draait al een database source voor MAVIN en SQL draait er al voor SharePoint

Apache is de tegenhanger voor Microsoft Internet Information Services…

Tot nu toe heb ik nog niet echt een goeie, duidelijke beschrijving kunnen vinden en heb ik dus ook nog niets gedaan op de server.

Het risico is wat mij betreft veel te groot om zomaar wat te gaan proberen op een server waarop MAVIN en SHAREPOINT live op staan te draaien….

 

Wie leidt deze man naar een goede aanwijzing en helpt hem uit de penarie?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ben Boon

Re: Beschrijving hoe Moodle behoorlijk te beschrijven

door Ger Tielemans -
DAg Ben,

er staan vele wegen open:

1. laat je moodle extern hosten bij een provider die verstand heeft van moodle: in Nederland Avetica of Webskoel of... (prijzen vanaf 150 euro) en men kan ook onder microsoft draaien.

Apache is tegenhanger van Microsoft? Nee bij voorkeur installeer je onder Apache, omdat bijvoorbeeld niet alle php code onder microsoft is geinstalleerd, bijvoorbeeld bepaalde datum weergave formaten.



2.Omdat je al sharepoint hebt, is het toch verleidelijk om het op dezelfde soort server te draaien om het daarmee te integreren. Voor 1.9 was er een koppeling. Ik heb hem nog niet gezien voor 2.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -