Geüploade bestanden zichtbaar voor andere cursisten

Geüploade bestanden zichtbaar voor andere cursisten

door Petra Robben -
Aantal antwoorden: 6

Ik wil cursisten Wordbestanden laten uploaden. Ik gebruik daarvoor de tool 'geavanceerde bestanden uploaden'. Daarmee kan ik ze echter alleen maar zien. Welke vorm kan ik gebruiken waardoor iedereen de teksten van elkaar kan zien?

Groet, Petra Robben

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Petra Robben

Re: Geüploade bestanden zichtbaar voor andere cursisten

door Jan Lange, de. -

Dag Petra,

Voorheen gebruikte ik hiervoor WIKI en vervolgens het tabblad files. Databank geeft echter veel meer mogelijkheden maar hierdoor ook enige investering nodig om met deze module te kunnen werken.

Gr./J.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jan Lange, de.

Re: Geüploade bestanden zichtbaar voor andere cursisten

door Petra Robben -

Dag Jan dank voor je snelle reactie. Wiki is idd wat moeilijk te bewerken en databank nog meer wellicht. Dank in elk geval dat je me die aanreikingen gaf. Het geeft me overzicht wat wel en niet kan met de Moodle.

Vr groet, Petra Robben

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Petra Robben

Re: Geüploade bestanden zichtbaar voor andere cursisten

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Hallo Petra,

Alle "opdrachten" zijn er om bestanden van bij leerlingen tot bij de leraar te krijgen.

Databank is een goed voorstel, maar je zou ook een forum kunnen gebruiken. Dat is in elk geval veel makkelijker om op te zetten.

Als leerlingen de dingen moeten beoordelen, via bijvoorbeeld een rubric, dan zou ik zeker eens naar de workshop module kijken. Ik gebruik die heel vaak de laatste maanden.

Groet

Koen

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Geüploade bestanden zichtbaar voor andere cursisten

door Petra Robben -

OK Koen, dank je. De workshop moet ik dan ook eens uitproberen. Ikzelf en mijn cursisten zijn er net mee begonnen dus even wennen hoe het allemaal werkt. Dank in elk geval. Vr groet, Petra Robben

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Petra Robben

Re: Geüploade bestanden zichtbaar voor andere cursisten

door Ger Tielemans -
Er zijn wel andere opties:

1. bij een forum kan een leerling een file uploaden die anderen dan kunnen zien
2. een speciaal forum is het Q&A forum: hier moet een leerling eerst een antwoord uploaden voordat hij/zij de antwoorden van anderen mag zien. (let op je moet zelf wel de eerste vraag stellen, het mechanisme werkt pas op het tweede niveau
3. in een woordenboek kunnen leerlingen kaarten aanmaken met bijlages. (let op, bij saven van woordenboek voor andere cursus gaan bijlagen verloren.)
4. bij alle bron-typen en activiteiten, waarbij de docent materiaal als bijlage kan invoegen, zou je de rechten van leerlingen (lokaal) kunnen verhogen zoadta zij ook mogen uploaden.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Geüploade bestanden zichtbaar voor andere cursisten

door Petra Robben -

Dag Ger, Forum heb ik inmiddels gezien. Woordenboek gebruik ik ook maar nog niet voor het uploaden. Daar zal ik ook eens naar kijken. Bedankt in elk geval. Vr groet, Petra

Gemiddelde van de beoordelingen:  -