Vergelijking ELO's

Vergelijking ELO's

door Mark Janssen -
Aantal antwoorden: 2

Momenteel gebruiken wij op mijn middelbare school LiveLink als ELO, maar ik hoef jullie waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit geen ideaal systeem is. Vandaar dat wij voornemens zijn om met ingang van het collegejaar 2012-2013 een nieuwe ELO te implementeren.

Ik wil graag alle opties openhouden en de verschillende functionaliteiten en eigenschappen van de diverse ELOs met elkaar vergelijken. In het bijzonder wil ik hierbij naar Magister ELO, Moodle, It's Learning, N@tschool en Fronter kijken.

Echter, heb ik inmiddels flink wat tijd doorgebracht op dit forum, het inetnet en op de websites van de verschillende ELO aanbieders, maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Bovendien is vrij veel informatie al redelijk out-dated.

Ik wil daarom graag vragen of een aantal van jullie op dit forum, op basis van hun ervaringen, mij kunnen helpen met het maken van een soort van overzicht om de verschillende ELO's met elkaar te kunnen vergelijken.Vooral zaken als de koppeling met Magister administratie, gebruiksgemak, support, kosten, functionaliteiten, koppelingen met digitale content van uitgevers, mogelijkheid tot toetsafnames, social media en andere onderscheidende zaken zijn dan belangrijk.

De uitkomst van deze discussie kan dan wellicht ook leidend zijn in het keuzeproces van andere middelbare scholen die in dezelfde positie als wij zitten. 

Alvast bedankt voor de input die hopenlijk gaat leiden tot een mooi overzicht!

Met vriendelijke groet,

Mark

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Mark Janssen

Re: Vergelijking ELO's

door Jeroen Vi -

Dag Mark,

Ik ben voor het bedrijf waar ik afstudeer bezig voor Moodle een uitgebreidere 'my courses' list te maken. Om die reden heb ik verschillende implementaties van een dergelijke lijst in andere LMSen bekeken. Daarnaast heb ik de LMSen zelf ook vergeleken, om er wat interessants over te kunnen zeggen in mijn scriptie.

Op dit moment heb ik vooral veel ruwe data (een paar .docx en .txt bestanden met links, aantekeningen, opmerkingen, veel screenshots en een grote tabel waarin ik features ed vergelijk). Wellicht heb je hier iets aan? Mocht je geinteresseerd zijn dan kan ik een hele map met materiaal zippen en naar je opsturen (eventueel via wetransfer). Contact me dan via Moodle profile -> full profile -> send message. De conclusies/het extract dat je daar dan uithaalt vind ik weer interessant.

Jeroen

Gemiddelde van de beoordelingen:  -