Veel aanpassingen in Moodle 2.x-vertaling

Veel aanpassingen in Moodle 2.x-vertaling

door koen roggemans -
Aantal antwoorden: 2
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Voor wie Moodle 2.x draait: het loont de moeite om de nl vertaling te updaten. Er zijn de afgelopen dagen een 500-tal strings bijgekomen, vooral voor testen.

Het aantal strings (in en) zit nu op 16000. Dat is nog niet zo erg, maar heel veel strings zijn tussen de verschillende updates van plaats of naam veranderd, zodat de oude vertalingen verloren gegaan zijn.

Als je kijkt naar http://download.moodle.org/langpack/2.1/, dan zie je dat er nog ruim 2500 strings ontbreken. Dat zijn vooral strings die met Moodle hub's te maken hebben (hub, edufields, ...) en andere minder in het oog springende features. Mocht iemand ze missen, laat maar weten.

Op 1 december komt Moodle 2.2 uit. De QA-tests lopen deze week.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

pluginname,qtype_randomsamatch

door Ger Tielemans -
missing text: pluginname,qtype_randomsamatch

Zichtbaar in Plugins overview (Engels 2.2.2)

(Ik heb voor engels en NL een pack update gedaan op 10 mei 2012 10 uur)


In het hoofdmenu heten het nog modules, een niveau dieper heet het overzicht plugins... moet modules ook plugins gaan heten?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: pluginname,qtype_randomsamatch

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

hm, een module is een soort plugin, zoals een blok, een filter, een rapport, ... Ik kijk het na.

Ik heb gemerkt dat er in die qtypes nog wel wat ontbreekt. Ik breng dat asap in orde, want 2.3 is onderweg...

Bedantk voor de melding Ger!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -