Demo account en de (on)mogelijkheden daarvan

Demo account en de (on)mogelijkheden daarvan

door Maria Steinschweiger -
Aantal antwoorden: 0

Ik heb een vraag c.q. probleem. Ik heb een Joomla site die via Joomdle gekoppeld is aan Moodle 2.0. Tot zover geen problemen geregistreerde gebruikers kunnen via Joomla inloggen en gebruikmaken van de cursussen en tests in het Moodle gedeelte.

Wat ik graag wil is dat niet geregistreerde gebruikers (gasten) proefvragen in de vorm van een test kunnen maken. Ik begrijp dat Moodle op een zodanige wijze gebouwd is dat gasten geen tests kunnen maken aangezien de antwoorden in de database worden weggeschreven en het nogal onoverzichtelijk wordt in het geval dat meerdere gasten tegelijkertijd op dezelfde gastaccount een test afleggen.

Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat ik een demo account aanmaak waarmee geïnteresseerde bezoekers een aantal proefvragen kunnen beantwoorden. In dit kader zijn een aantal dingen mij niet duidelijk:

  1. ik wil niet de hele site openstellen voor de demo account maw kan ik de cursus (lees de test met proefvragen) alleen toewijzen aan de demo account?;
  2. aannemende dat dat inderdaad mogelijk is kan ik dan ook het overzicht met het aantal pogingen en het behaalde cijfer deactiveren? Idealiter begint iedere geïnteresseerde demo gebruiker met een nieuwe unieke poging, krijgt wel goed, fout en feedback te zien maar heeft geen toegang tot cijfers en statistieken van de honderden geïnteresseerden die hem op de demo account voorgingen. Ik wil dus voorkomen dat de demo gebruiker het overzicht van eerdere pogingen te zien krijgt (zie bijlage).  Zo, ja hoe dit in te stellen?

Ik heb geen idee op datgene wat ik wil ook daadwerkelijk mogelijk is binnen Moodle 2.0 maar hoor heel graag jullie opmerkingen en suggesties.

 Adriaan

Bijlage voorbeeld.png
Gemiddelde van de beoordelingen:  -