Directe toegang punt én él

Directe toegang punt én él

door Richard van Iwaarden -
Aantal antwoorden: 5

Beste mensen,

Er wordt door de verschillende ELO aanbieders driftig met brieven gestrooid over www.directetoegang.nl, meestal direct gemaild naar schooldirecteuren of docenten. Magister was er ook weer als de kippen bij moet ik zeggen, dat doen ze weer goed. Ik ben intern dus weer bezig met iedereen te vertellen dat dit niet alleen in de ELO van Magister werkt, maar ook in Moodle.

Stoas en Webskoel worden op de website bij naam genoemd:

http://www.directetoegang.nl/elo.htm

Voor iedere school zullen de gevolgen wel verschillend zijn. Uit de FAQ maak ik op dat er 'linkjes' beschikbaar komen. Ik hoop dat het hier gaat om Scorm-pakketten.

Uit ervaring weet ik dat het heel belangrijk is om je school/scholen erop te wijzen dat ze het digitaal lesmateriaal (de zogenaamde elo-pakketten) op de boeken bestellijst te zetten. Gebeurt dat niet, dan zal het materiaal niet beschikbaar zijn voor je school (denk ik).

Ik wacht nog steeds op een goede facturatie van de uitgevers. Het mooiste zou zijn als men een koppeling realiseert waarbij te zien is vanaf welke ELO gewerkt wordt en er zo bv. per klik/gebruiker betaald wordt.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Directe toegang punt én él

door Jan Lange, de. -

Hoi Richard,

"Ik ben intern dus weer bezig met iedereen te vertellen dat dit niet alleen in de ELO van Magister werkt, maar ook in Moodle."

VRAAG: Werkt dit zonder extra module?

Groet,

J.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jan Lange, de.

Re: Directe toegang punt én él

door Richard van Iwaarden -

Volgens mij gaat het om een soort entree-koppeling Jan. Het is belangrijk dat er vooraf via de boekenlijst licenties worden aangeschaft voor het digitale lesmateriaal.

Dus geen extra modules volgens mij.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Directe toegang punt én él

door Nico de Boer -

De koppelingsmodules naar de entree-federatie voor 1.9 en voor 2.0 zijn ontwikkeld door Webskoel resp. Alfa & Ariss. Ze staan klaar voor gebruik op de site van Kennisnet: <http://www.kennisnetfederatie.nl/onderwijsinstellingen/idp/moodle/>. Wij hebben ze nog niet geimplementeerd.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Directe toegang punt én él

door Richard van Iwaarden -

Zijn er al ervaringen met directetoegang.nl?

Op zich werkt het bij ons redelijk, op uitgeverij Malmberg na. Zij hebben hun zaken niet op orde en pas 12 september komt het lesmateriaal beschikbaar. Dan zijn sommige scholen al 3 weken bezig.

Fijn te verkopen ook als laptopschool. Hebben de leerlingen net laptops aangeschaft en geen boeken meer, dan op lesdag 1 beginnen met het uitdelen van papier...

Bedankt Malmberg!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -