Moodle in gebruik?

Moodle in gebruik?

door Rob Las -
Aantal antwoorden: 3

Hi,

Ik heb Moodle (met alles er op en eraan) gedownload en via localhost werkt het zeer goed. Echter hoe krijg ik dit online? Hoe maak ik dit toegankelijk voor anderen?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Rob Las

Re: Moodle in gebruik?

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Je vraag is erg algemeen en vooral afhankelijk van je hoeveelheid tijd/kennis/geld.

Moodle is een webapplicatie, dus je kunt je eigen server opzetten en Moodle draaien over een internetverbinding als je de nodige fasciliteiten hebt (hoge upload, vast IP-adres, DNS-beheer, ...) (weinig geld nodig, veel kennis, veel tijd)

Je kunt ook een server huren of webspace huren, maar let dan op de systeemvereisten voor Moodle. (middenoplossing - dikwijls toch wat beperkt in capaciteit)

Je kunt ook contact opnemen met een Moodle partner die dan alles, of in afspraak zoveel je wil, voor jou doet. (meer geld nodig, geen kennis, geen tijd)

Als je je vraag enger stelt, zul je hier meer feedback krijgen.

 

Vriendelijke groet

Koen

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Moodle in gebruik?

door Rob Las -

Allereerst bedankt voor de snelle reactie.

Ik stel mijn vraag omdat ik op zoek ben naar het optimale gebruik van een programma als moodle om in te zetten voor online trainingen. Moodle zelf bevalt me, echt hoe zet ik dit om in een bruikbare website. Alle drie de opties zijn dus mogelijk. Echter heb ik weinig kennis, dus de eerste optie begin ik maar niet aan. De tweede optie, houdt dat in dat wanneer ik al een eigen website heb Moodle via die website gebruikt en gepubliceerd kan worden? Mits de systeemvereisten (waar vind ik die?) voldoen?

De derde optie lijkt me misschien nog het makkelijkst voor mijzelf, echter wat zullen de kosten zijn. Ik heb Stoas al gemaild met dezelfde vraag. Zou jij een schatting kunnen maken?

Bvd,

Rob

Gemiddelde van de beoordelingen:  -