Com puc afegir Catalunya al llistat de països?

Com puc afegir Catalunya al llistat de països?

per Marta Figueras Pinart -
Nombre de respostes: 8

Hola m'agradaria afegir Catalunya al llistat de països, amb el de l'escola ho vaig saber fer, però ara no ho trobo.

Gràcies per endavant!

Marta

En resposta a Marta Figueras Pinart

Re: Com puc afegir Catalunya al llistat de països?

per Orestes Mas -

Si tens accés al servidor on està instal·lat el Moodle és senzill. En el directori d'instal·lació hi ha una subcarpeta lang/en/ i allí hi ha un fitxer que es diu "countries.php". Només cal afegir una línia adient, per exemple, abans de "Cuba":

$string['CT'] = 'Catalonia';

Però això només farà aparèixer el nom de catalunya si la interfície és en anglès. Per afegir catalunya a la interfície en altres llengües cal repetir el procés per cadascuna de les llengües. Passa que aquestes no estan sota el directori d'instal·lació del moodle sinó generalment sota el directori "moodledata/lang/". I aquest directori pot variar segons què hagi escollit la persona que ho ha instal·lat.

De tota manera els fitxers a canviar sempre es diuen "countries.php"

Hauràs de cercar una mica.

NOTA: Aquesta manera de fer té l'inconvenient que cada vegada que s'actualitza el moodle i/o els paquets de llengües, es perden les modificacions. Jo ho evito protegint el fitxer contra escriptura, o posant tot el codi sota un control de versions que em permet recuperar versions anteriors.

En resposta a Orestes Mas

Re: Com puc afegir Catalunya al llistat de països?

per Toni Viader -

Benvolgut Orestes,

Estic mirant de fer això tal com ho expliques. He canviat el fitxer, però encara no em surt Catalunya al desplegable de països.

Treballo amb Moodle 2.0 i és el primer cop que faig un Moodle.

Moltes gràcies a l'avançada!

 

toni

En resposta a Toni Viader

Re: Com puc afegir Catalunya al llistat de països?

per Toni Viader -

Hola de nou,

Sol·lucionat! Calia canviar el documet core_countries.php del directori cache/lang/ca

Aquí queda per si a algú li interessa.

Merci de nou!

toni

En resposta a Toni Viader

Re: Com puc afegir Catalunya al llistat de països?

per Josep Maria Tarruella -

Correcte Toni.
He comprovat que això també funciona en la versió 2.2.6 de Moodle.
Cal tenir en compte, però, que aquesta acció cal fer-la en tots i cada un dels idiomes que es tenen instal•lats si volem que en el desplegable de països surti "Catalunya". Es a dir:

- en moodle => lang => en => countries.php  caldrà afegir, en el lloc ordenat alfabèticament, la línia:   $string['CT'] = 'Catalunya';
- en moodledata => lang => ca => countries.php  caldrà afegir, en el lloc ordenat alfabèticament, la línia:   $string['CT'] = 'Catalunya';
- en moodledata => cache => lang => ca => core_countries.php   caldrà afegir, en el lloc ordenat alfabèticament, la línia:  'CT' => 'Catalunya',

Tenir en compte que:
- els canvis proposats en les línies anteriors, cal fer-ho en els directoris (carpetes "es", "en"... etc.) de tants idiomes com tingueu instal•lats, o que vulgueu que en el desplegable per assignar la ubicació (Administrador => "Paràmetres d'ubicació") per defecte vulgueu que surti. Això també permetrà que cada usuari pugui triar Catalunya en l'apartat "Selecciona un país" del seu perfil.
- es probable que quan actualitzeu la versió de Moodle, els arxius modificats quedin com abans de les modificacions. Per tant si preneu nota dels canvis fets, us podran servir per a propers canvis.

En resposta a Josep Maria Tarruella

Re: Com puc afegir Catalunya al llistat de països?

per Ramiro T. -

Hola,

Per si algú s'està barallant per afegir "Catalunya" a la llista de països de Moodle 2.5.2 .

A diferència de versions anteriors, "moodledata => cache => lang => ca => core_countries.php"   ja no existeix.

 

La cadena $string['CT'] = 'Catalunya';  s'ha d'afegir (després de Costa Rica perquè l'ordre depen de les sigles i no del nom)  a:

  • /moodledata/lang/es/countries.php
  • /moodledata/lang/ca/countries.php
  • /public_html/cursos/lang/en/countries.php

Això suposant que només tenim carregat anglès, castellà i català.

Aparentment no funciona, però després que s'executa el cron apareix Catalunya a la combo de països (i fa molt bon rotllo)

Recomanable, també, natejar la caché del theme.

Som-hi !


RMR

En resposta a Ramiro T.

Re: Com puc afegir Catalunya al llistat de països?

per Antoni Serrrano -

El cas és que he instal·lat la versió 2.7 i hi ha alguns fitxers dels que dieu que no trobo i no he aconseguit que em funcioni Catalunya.

En resposta a Antoni Serrrano

Re: Com puc afegir Catalunya al llistat de països?

per Joan Guillén -

Hola Antoni,

En principi, no hi ha canvis d'ubicació en les darreres versions del fitxer que controla aquest tema (countries.php).

L'únic que has de trobar és on tens els paquests de cada llengua. Si els has pujat per ftp, pots tenir tots els fitxers dins de "Arrel_del_lloc/lang/xx/countries.php"

Si alguns paquest l'has pujat des de la interfície de moodle, llavors aquests els tindràs al moodledata.

El tema de les caches, no caldria esmenar-lo, sinó forçar una neteja de cache per aplicar els canvis reals que hi hagi al codi.

Si això no està clar... insisteix i mirem els detalls...

Joan

En resposta a Joan Guillén

Re: Com puc afegir Catalunya al llistat de països?

per Antoni Serrrano -

Hola Joan,

Disculpa que et contesti després de tants dies. Estava amb altres històries.

El cas és que he cercat tots els countries.php i a tot arreu he fet els canvis.

Al final es donava la paradoxa que com que tinc activats optatius també el castellà i l'anglès, quan ho feia amb algun d'aquests idiomes funcionava la selecció del país Catalunya. En canvi, si entrava en català, precisament no apareixia Catalunya.

L'he volgut enganyar treballant en anglès i li he posat país per defecte Catalunya. He tornat a entrar amb català i apareixia, em sembla que zimbawe (el darrer de la llista) i amb un avís d'error.

Vaja, he desistit. Em sembla que el problema és el que dius de la memòria caché o similar que no hi ha manera de que s'actualitzi. El cas és que jo no sé com fer-ho.

Total, com que hi havia una nova versió 2.7.1 i jo tenia la 2.7+, he actualitzat després d'haver modificat tots els fitxers countries.php de la nova versió (els del moodledata ja els havia modificat abans).

Un cop feta l'actualització de la versió, voilà!! ja apareix Catalunya a la llista de països.

Vaja. Suposo que hi ha alguna cosa que hauria de saber per fer que els canvis funcionin.

Que consti que havia activat el crono manualment tot i que el tinc funcionant permanentment.

Salut i gràcies,

Antoni