Legge ut filer til bruker

Legge ut filer til bruker

by Tom Vestgård -
Number of replies: 5

Heisann! Vi bruker Moodle som intranett - genialt med litt endring av oversettelsen smile

Nå er det slik at jeg har behov for å sende dokumenter og filer til brukere/studenter, som bare mottaker (og administratorer/lærere) har tilgang til.. finner ikke noe standard mulighet for dette, såvidt jeg har fått med meg...Noen som har gode forslag til løsning?

In reply to Tom Vestgård

Svar: Legge ut filer til bruker

by Harald Torbjørnsen -

Tre alternativer som jeg kommer på umiddelbart:

  1. Bruk Forum med gruppestyring. Glimrende verktøy for dele filer, ha drøftinger ol hvor kun noen enkelte skal ha tilgang.
  2. Databaseverktøyet godt egnet til å lage seg samlinge av dokumenter. Db kan ogås gruppestyres.
  3. Du kan opprette en mappe i kursets filstruktur og legge filene inn der. Deretter kan du styre tilgangen ved hjelp av gruppeverkøtyet.

Mvh Harald

In reply to Harald Torbjørnsen

Svar: Legge ut filer til bruker

by Tom Vestgård -

spørs om 1 og 3 vil gjøre jobben... Det er snakk om ca 60 personer, som hver skal ha sitt dokument - som ikke de andre skal ha tilgang til...

Da måtte jeg vel lage 60 grupperinger.. mixed

DB-verktøyet har jeg ikke sett på - tror du det er veien å gå?

 

ps...

Tusen takk!

 

tom

In reply to Tom Vestgård

Svar: Legge ut filer til bruker

by Tom Vestgård -

Jeg ser at her på moodle.org har jeg under Profil, Mine private filer...det er en modul jeg ikke er kjent med...kanskje denne kan benyttes?

In reply to Tom Vestgård

Svar: Legge ut filer til bruker

by Harald Torbjørnsen -

Private filer her på Moodle.org er en funksjon som er standardmodul i versjon 2.0 av Moodle.

I tidligere versjoner har ikke moodle "Private filer" innebygd som standardmodul. Her er modulen vi ha brukt:

http://moodle.org/mod/data/view.php?d=13&rid=442&filter=1

 

Versjon 1.9 har nok ingen veldig gode verktøy for å dele ut en og en fil til hver enkelt elev. Men man kan bruke meldingstjenesten hvis du velger å vise html-editor. Da kan du legge til filer som vedlegg ved på bruke "lenke" knappen. Men da vil filene ligge i filstrukturen til kurset slik at alle lærer kan se filene.