Moodle com a sala virtual de Coordinació Pedagògica

Moodle com a sala virtual de Coordinació Pedagògica

per isabel lucio -
Nombre de respostes: 4
Hola a tothom,

Volia fer-vos una consulta a veure si em podeu ajudar. Tinc configurat un curs de Moodle com a sala virtual de Coordinació Pedagògica de Cicles Formatius i em trobo amb el problema que els equips docents d'un cicle, llógicament, no volen que la resta de equips vegi les seves actes de reunió que poden parlar d'alumnes, etc. He configurat un bloc de Moodle per a cada equip docent per centralitzar models de documents, fòrum de consultes i lliurament d'actes de reunió i de programacions, però el que voldria fer és que cada bloc (no cada activitat) només sigui visible per un grup de profes que formen l'equip docent en qüestió. No se com fer-ho segons les instruccions dels Interrogants dels paràmetres del curs, algú m'ho pot explicar? Versió para torpes, eh?

Isabel
En resposta a isabel lucio

Re: Moodle com a sala virtual de Coordinació Pedagògica

per Raül Fernández -
Crec que la millor solució seria posr cada equip docent en cursos independents. O cal que siguin tots al mateix?

Si es necessari ser-hi al mateix curs, cal crear GRUPS SEPARATS per a cada equip docent, i llavors optar per dues solucions:

Posar les actes i tota la informació en FÒRUMS, i configurar-lo com a grups separats (no veuen l'activitats dels altres)

O bé definir agrupacions (versió 1.9.5 o més), i especificar cada activitat per l'agrupació que calgui.

El que demanes d'epecificar el grup per blocs no es possible a hores d'ara.
En resposta a Raül Fernández

Re: Moodle com a sala virtual de Coordinació Pedagògica

per isabel lucio -
Gràcies Raül!

És que són 9 equips docents i amb la primera opció serien 9 cursos confuso... molt complicat de fer el seguiment, no?
Posar les actes en fòrums per grups separats per equips docents seria una bona sol·lució, malgrat que no em sembla gaire "ortodoxe" utilitzar l'eina del fòrum (tant interactiva i bidirecional) per una expossició d'actes, però podria servir. Moltes gràcies per la idea! jo veia més aviat utilitzar l'eina de visualitzar un directori però no hi ha manera de definir grups pels recursos, només per les activitats, oi?
Lo de la versió, ho hauré de preguntar al coordinador que és qui el va instalar i qui l'actualitza ( ja no és "para torpes").

Una abraçada,
Isabel

En resposta a isabel lucio

Re: Moodle com a sala virtual de Coordinació Pedagògica

per Raül Fernández -
Hola, l'altra alternativa és definir WIKI's amb grups separats, per tal de fer una exposició mes interactiva i unidireccional.

Si defineixes les agrupacions (groupings en versió original) pot definir tant activitats com recursos (directoris).
El problema és qui penjarà els fitxers?
Els profes editors, que son els que poden penjar fitxers, també tenen accés a tots els altres fitxers i recursos restringits...
En resposta a Raül Fernández

Re: Moodle com a sala virtual de Coordinació Pedagògica

per isabel lucio -

Hola Raül, hola a tothom,

Els profes estan amb el rol d'alumne (canviant el nom estudiant per professor/a) i fins

ara tot anava bé, o jo pensava que així era.

Vaig fer un remix de la teva proposta: fòrums amb grups separats

(o jo ho creia així) i wikis per alguna tasca com per exemple el calendari de

sortides o la demanda de formació de centre. Fa poc han passat dues coses

extranyes.

La primera és que els profes m'han dit que poden visualitzar tots els

fòrums!i ja no entenc res... Us explico: els paràmetres del curs són de

grups separats, els grups estan creats per equip docent dins del curs i cada fòrum a més té

assignats rols personals.

La segona cosa és que he creat un nou fòrum per a cada equip docent pel

lliurament de les programacions definitives, en les mateixes condicions

que els altres i quan vull adjudicar l'opció del grup que li toca (on diu grups

separats i a la dreta hi ha eldesplegable per grups) si li adjudico a un grup

qualsevol aquest s'em canvia i es predetermina en tots els fòrums! com si

només pugués haver un mateix grup en tots els nous fòrums

Aaaaaarg!

Perdoneu però ja no entenc res del que passa, que algú

em pot ajudar?

Gràcies per endavant,

Isabel